Нещодавно у Європейському суді з прав людини підготували та оприлюднили огляд справ у формі бюлетеня, присвячений проблемі забезпечення незалежності системи правосуддя.
Переклад документа українською мовою забезпечили експерти проекту ECHR. Ukrainian Aspect спільно із фахівцями Верховного Суду:
Олександр Дроздов, адвокат, член Комісії з питань правової реформи при Президентові України, президент Спілки адвокатів України, доцент кафедри кримінального процесу НЮУ імені Ярослава Мудрого, член науково-консультативної ради при Верховному Суді, д. ю. н., доцент, заслужений юрист України;
Расім Бабанли, керівник департаменту аналітичної та правової роботи Верховного Суду, д. ю. н.;
Олена Дроздова, помічник судді Великої Палати Верховного Суду, доцент кафедри кримінального права і правосуддя Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка С. Дем’янчука, к. ю. н.;
Ольга Саленко, науковий консультант департаменту аналітичної та правової роботи Верховного Суду, к. ю. н.;
Юлія Ісаєва, головний спеціаліст департаменту аналітичної та правової роботи Верховного Суду.
У документі аналізуються рішення Європейського суду крізь призму аспектів, що на практиці забезпечують незалежність системи правосуддя, зокрема:
- критерії незалежності (Судовий орган, встановлений законом, сталість законодавства);
- незалежність, яка встановлена законом: об’єктивні та суб’єктивні критерії, відсутність зовнішнього впливу (невтручання виконавчої або законодавчої влади у справу, що розглядається в судах, відсутність втручання сторін у спорі, відсутність впливу всередині системи правосуддя), об'єктивні гарантії щодо кар'єри суддів (призначення або звільнення виконавчою чи законодавчою владою, свобода суддів під час виконання ними своїх суддівських обов’язків, гарантії перебування на посаді судді, імунітет суддів від цивільної або кримінальної відповідальності, окрім випадків зловмисного наміру або серйозної недбалості);
- доктрина зовнішніх проявів: сприйняття незалежності, збіжні судові функції в одній і тій само справі (подвійні функції вищих адміністративних судів, судова чи адміністративна роль прокурорів);
- взаємозв'язок з іншими правами, що гарантовані Конвенцією.
З повним текстом інформаційного бюлетеня українською мовою можна ознайомитися тут.

Матеріали за темою
Як бачать незалежність системи правосуддя в ЄСПЛ — огляд
в„–1-2 (1507-1508), 01.01—15.01.2021
Застосування дисциплінарних стягнень не може бути способом покарання судді або втручання в його незалежність, - партнер GOLAW Катерина Манойленко:
в„–52 (1506), 26.12—31.12.2020
НАЗК повернуть повноваження контролю за суддями із незначними винятками — проект
в„–50 (1504), 12.12—18.12.2020
НАЗК відмовилось надати РСУ дані про свою діяльність
в„–47 (1501), 21.11—27.11.2020
Застосовувати булінг до суддів стало національною забавою
в„–41 (1495), 10.10—16.10.2020
Запропоновано 8 принципів судової реформи
30.09.2020
Судді вищих спецсудів просять РСУ захистити єдність статусу
в„–39 (1493), 26.09—02.10.2020
Нагляд прокурорів за судовими рішеннями суперечить Конституції — думка адвоката
в„–38 (1492), 19.09—25.09.2020
Нардепи запитають у суддів, де шлях до справедливого судочинства
в„–37 (1491), 12.09—18.09.2020
В Офісі Генпрокурора прагнуть виконувати старі повноваження, попри те що з наявними впоратися не можуть
в„–37 (1491), 12.09—18.09.2020
Генпрокуратура прагне наглядати за судовим процесом усупереч гарантіям незалежності суддів
в„–36 (1490), 01.09—11.09.2020
КС указав на необхідність повернути недоплачені через обмеження гроші. Але — тільки суддям
в„–36 (1490), 01.09—11.09.2020
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!