Кілька порад, як написати статтю, якій поставлять уподобайку та поширять на своїх сторінках

Присутністю у соцмережах уже нікого не здивувати. Це гарний інструмент для побудови відкритих відносин з громадянами та формування довіри до державного органу як носія влади. Але як створити публікацію, що позитивно впливатиме на його імідж?
Ні — надмірній офіційності
Соцмережі створено для розваг. Тут користувачі налаштовані на відпочинок, а не на серйозну роботу. Ви ж не заходите у «Фейсбук» спеціально, щоб дізнатись про рішення Верховного Суду. Але якщо, гортаючи стрічку новин, ви натрапите на статтю про важливе суспільне рішення, а вас ця тема цікавить, то чому б і не прочитати.
Готуючи публікацію для соцмереж, пишіть текст простою, доступною для розуміння мовою. Досі вважаєте, що такий стиль нашкодить серйозному іміджу вашої установи? Помиляєтесь!
Принцип «що більше розумних слів, то краще» у соцмережах не працює. Якщо текст статті перенасичений термінологією, цитуванням законів, кодексів, положень, наказів тощо, це відштовхуватиме читачів. Більшість із них не прочитає і половини, а ті, хто все ж дочитає до кінця, сприйматимуть публікацію так, ніби її писали заради галочки.
Проте користувачі соцмереж охоче довірятимуть автору, якщо розумітимуть, у чому полягає цінність статті саме для них. Якщо публікації ставлять уподобайки, залишають під нею коментарі чи поширюють на особистих сторінках — знайте: стаття корисна.
Основні правила
Щоб готувати саме такі публікації, пам’ятайте про основні правила:
• одна стаття — одна тема;
• «вибуховий» заголовок, який заохочує до прочитання;
• вступ, який зацікавлює (інакше продовжувати читати статтю ніхто не буде);
• простий стиль викладу (уникайте занадто вигадливих фраз, довжелезних речень, перевантажених зворотами, які важко сприймаються);
• менше «води», більше конкретики (відкриваючи статтю, читач прагне відразу знайти відповідь на своє запитання, а не шукати його серед беззмістовних фраз);
• терміни, абревіатури завжди з поясненням (або коротким коментарем);
• обережно із синонімами (не в усіх випадках вони доречні, адже можуть заплутувати читача);
• обсяг статті має відповідати кількості допустимих символів у соцмережах (один текст для різних соцмереж потрібно адаптувати таким чином, щоб він не перевищував обмеження щодо символів);
• текст має бути читабельним і візуально привабливим (робіть абзаци, виділяйте слова, на які хочете зробити акцент, використовуйте марковані списки, сміливо додавайте емодзі).
Про грамотність зайвий раз нагадувати не варто. Адже публікація — це обличчя автора. Якщо у ній безліч помилок, то й думка у читачів сформується відповідна.
Дбайте про культуру мовлення, дотримуйтеся правил чинного правопису, стежте за логікою викладу, уникайте повторів і технічних помилок (дефіс замість тире, пропущені літери чи слова в реченнях, чергування в українській мові «у» з «в» тощо).
Будьте експертом!
Розмірковуючи над темою майбутньої статті, обирайте ту, на якій добре розумієтеся. Пам’ятайте, що саме автор відповідає за кожне написане слово.
Перед тим як сформулювати тему, з’ясуйте, що користувачі найчастіше шукають в Інтернеті, чим цікавляться, на які питання хочуть отримати відповіді. Також подумайте й над тим, що ви хотіли б донести громадянам, яку користь вони отримають, прочитавши статтю, чим ця публікація допоможе їм.
Заздалегідь поміркуйте, чи не спровокує тема статті негативної реакції у читачів. Якщо вона можлива, але ви все одно наполягаєте на своїй темі, намагайтеся побудувати текст так, щоб показати лише вигоди і виключити усі можливі заперечення. Адже ваше завдання — переконати читачів у правильності вашої думки, актуальності й важливості статті.
Тому обирайте таку тему, в якій ви справді добре розбираєтесь і зможете захистити свою позицію. Інакше вас можуть звинуватити у некомпетентності, а від цього постраждає імідж установи, в якій ви працюєте.
Плагіат — це погано
Не можна сліпо копіювати чужі статті й видавати їх за власні. Передусім вас може викрити справжній автор, і тоді доведеться відповідати.
Інша річ, якщо сподобалася чиясь думка і ви хочете використати її у своїй публікації. Позичати чужі ідеї не заборонено, але пам’ятайте, що ви маєте інтерпретувати їх по-своєму, а не нахабно списувати.
Якщо ви скопіювали чужі ідеї, але сумніваєтесь, чи не сприйматимуть їх читачі за плагіат, обов’язково перевірте текст статті за допомогою сервісів типу «антиплагіат», які покажуть, чи не перевищено допустимого відсотку «запозичень», а також допоможуть виявити орфографічні, пунктуаційні й технічні помилки.
Прагнете відкритості — не розважайте людей у соцмережах, а захоплюйте їх своїми статтями так, щоб вони звернули увагу на вас і вашу діяльність. Адже саме у такий спосіб ви впливаєте на свідомість громадян. Дозвольте їм побудувати з вами довірливі взаємини, які сприятимуть утвердженню вашого іміджу у суспільстві.

Матеріали за темою
Як адвокатові закріпити свій бренд у свідомості споживача
в„–19 (1473), 16.05—22.05.2020
Як не втратити клієнтів та продовжити зростати під час кризи
в„–17 (1471), 02.05—08.05.2020
Чим небезпечний популярний режим роботи Homeoffice?
в„–41 (1443), 19.10—25.10.2019
Успіх юриста досі залежить від особистих контактів, але не варто забувати про роботів
в„–39 (1441), 05.10—11.10.2019
Ті, хто не зможе задовольнити запити клієнтів на професійність, зрештою, будуть змушені піти, - Олександра Сасіна (Павленко)
в„–38 (1440), 28.09—04.10.2019
Чому з юридичних фірм звільняються працівники та як їх втримати
в„–31-32 (1433-1434), 10.08—21.08.2019
Повага до права підвищує репутацію та імідж бізнесу, а отже — його прибутковість, - Юрій Петренко, керуючий партнер ADER HABER
в„–15 (1417), 20.04—26.04.2019
Консультанти побоюються зміни володільців юридичних ранжирів
в„–46 (1396), 17.11—23.11.2018
Партнери й адвокати розповіли, що може відлякати в резюме юриста
в„–29 (1379), 21.07—27.07.2018
Як скоро IT-технології замінять юристів?
в„–16 (1366), 21.04—27.04.2018
Вижюрист: правила ефективного інтерв’ювання клієнта
в„–11-12 (1361-1362), 17.03—30.03.2018
У поточному році на адвокатських івентах буде більше інтерактиву
в„–6 (1356), 10.02—16.02.2018
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!