Володарі мантій заповнюють комунікаційний вакуум… ялинками
Аби покращити імідж судової влади, міжнародні експерти радять нашим законникам частіше спілкуватися зі своїми колегами та з громадськістю. Українські судді розробили власну стратегію комунікаційної діяльності: вони не лише готують дайджести для ЗМІ, а й запрошують дітей на свята.
Сьогодні володарі мантій готові до здійснення комунікаційної діяльності. Такого висновку дійшли учасники заключної конференції українсько-швейцарського проекту «Підтримка судової реформи в Україні». Захід мав назву «Комунікації судової влади: ідеї, практика, перспективи».
За словами доцента Національної академії державного управління при Президентові Марії Логунової, повинна бути не лише зовнішня комунікація (зі ЗМІ, іншими гілками влади, суспільством), а й внутрішня, «яка має об’єднувати судову владу в її спілкуванні з громадянами».
«Той комунікаційний вакуум, який, на превеликий жаль, утворився між судом і громадянами, сьогодні дуже успішно заповнюється різними технологами, які використовують певну ненапрацьованість комунікації судової влади не на користь суду, громадян, а в своїх політичних, фінансових інтересах», — застерегла М.Логунова.
На її думку, комунікаційна діяльність судової влади має бути активною та спрямованою на випередження. «Сьогодні недостатньо реагувати на звинувачення, важливо ініціювати інформаційні приводи, нові комунікації. Адже сторона, яка виправдовується, — завжди в програші», — підкреслила жінка.
Кілька порад українським законникам дав і віце-президент Апеляційного суду кантону Базель-Ланд Штефан Гасс. За його словами, швейцарські судді давно зрозуміли: якщо вони хочуть, аби громадяни їм довіряли, то повинні активно з ними спілкуватися. «Необхідно говорити не лише про позитив, а й про негатив. Відкрита дискусія дасть можливість зрозуміти, що робити далі. Завжди кажіть правду, ніколи не говоріть: «Без коментарів». Якщо не знаєте відповіді, спробуйте її знайти, але ніколи не треба ховатись від ЗМІ», — зазначив іноземний гість.
Голова Апеляційного суду Івано-Франківської області Надія Стефанів розповіла, як у їхній інституції освоювали ази комунікації. Влітку 2011 р. в суді затвердили комунікаційну стратегію, першим завданням якої було збільшити відкритість суду. Так, про діяльність обителі Феміди можна дізнатися із сторінки у Фейсбуку, веб—сайт установи постійно поповнюється новинами. Законники зустрічаються зі школярами, студентами, підтримують зв’язок з органами регіональної влади.
За словами Н.Стефанів, за рік вона 6 разів виступала та радіо на телебаченні. Особливо громадян цікавили питання щодо набрання чинності Кримінальним процесуальним кодексом, посади слідчого судді, присяжних.
«Приділяється увага й внутрішній комунікації: судді, працівники апарату повинні спілкуватися не лише в суді під час роботи, а й поза його межами. Тобто на відпочинку, святкуваннях. Перед Новим роком ми вперше провели такий захід — ялинку для дітей працівників. Це була комунікація в колективі. Відгуки наших працівників після цього заходу були позитивними», — зауважила Н.Стефанів.
***
Ефективна комунікаційна діяльність володарів мантій повинна давати позитивні результати, зокрема, зближувати останніх з громадянами, іншими органами влади. Мабуть, настав час українським законникам перейняти досвід зарубіжних колег і стати більш відкритими для громадськості, частіше спілкуватися з колегами не лише на роботі, а й на дитячих ялинках.
Пряма мова
Павло Гвоздик, суддя Вищого спеціалізованого суду з розгляду цивільних і кримінальних справ:
— Безсумнівно, комунікація потрібна судовій владі. Це одна із трьох гілок державної влади, тому надзвичайно важливими є її комунікації з іншими гілками влади. Марно сподіватися на те, що створення прес-служб або читання лекцій для суддів значно покращить ситуацію у сфері комунікації. Необхідно об’єднати суддів для подальшої роботи над судовою комунікацією.
Штефан Гасс, віце-президент Апеляційного суду кантону Базель-Ланд (Швейцарія):
— Покращення іміджу української судової системи вимагає вжиття низки комунікаційних заходів з іншими гілками влади та широким загалом. Суддям необхідно ділитися інформацією, не варто її монополізувати. Прозорість та відкритість судової влади сприяє зростанню довіри до неї з боку громадян. Останні повинні бачити в суді не каральний орган, а спосіб захисту прав. Головна увага повинна приділятися ефективності й результативності комунікації на випередження, що є індикатором стану верховенства права в демократичному суспільстві.
Марія Логунова, доцент Національної академії державного управління при Президентові:
— Комунікаційна діяльність суддів має бути спрямована на те, щоб показати суспільству, що судова влада готова до спілкування, відкрита (наскільки це дозволяє закон) вести діалог з громадянами. Ефективна комунікація покращить імідж судової влади, її авторитет у суспільстві.
Голови судів налагоджували комунікативну співпрацю.
Матеріали за темою
Повноваження керівника апарату суду, надсилання рішення в ЄСІТС та інші висновки в огляді КАС
26.03.2024
Госпсуд на Одещині очолив «старий» голова
06.03.2024
У райсуді на Київщині змінився голова
29.02.2024
У Херсонському міськсуді переобрали голову
23.02.2024
У райсуді Львова переобрали голову
19.02.2024
У райсуді Київщини переобрали голову
16.02.2024
У райсуді на Рівненщині — новий голова
13.02.2024
У райсуді на Закарпатті новий голова
02.02.2024
У райсуді на Полтавщині змінився голова
18.01.2024
У суді на Львівщині переобрано голову
09.01.2024
У міськсуді на Одещині — новий голова
04.01.2024
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!