Якщо раніше, купуючи квитки на літак, ви мали певні гарантії щодо безкоштовного обсягу послуг, які повинні надаватися всіма без винятку, то сьогодні майже усе визначається правилами застосування тарифів, які кожен авіаперевізник встановлює для себе.
Сам собі пан
5 березня у зв’язку із офіційним оприлюдненням набрали чинності нові Правила повітряних перевезень та обслуговування пасажирів і багажу, передає видання «Закон і Бізнес».
Ці Правила були затверджені наказом Державної авіаційної служби України від 26.11.2018 № 1239, який зареєстрований Мінюстом 8 лютого 2019 р. за № 141/33112.
Старий наказ Міністерства інфраструктури України від 30.11.2012 № 735 «Про затвердження Правил повітряних перевезень пасажирів і багажу» визнаний таким, що втратив чинність.
Отже, згідно з нормативним актом правила застосування тарифів - установлені авіаперевізником умови використання тарифів, які передбачають визначення території продажу, сезону продажу та рейсів, на які можна придбати квитки за певним видом тарифу, можливість комбінування з іншими видами тарифів та зупинки у проміжному пункті, дитячі знижки, правила повернення коштів за невикористаний квиток або його частину, умови перебронювання, норму безкоштовного перевезення багажу, можливість передачі пасажира для перевезення іншій авіакомпанії тощо.
І все ж деякі безкоштовні послуги за певних умов залишилися.
Реєструватися бажано самостійно
Відповідно до авіаційних правил реєстрація пасажирів може бути безкоштовною або за додаткову плату. Для перевезення пасажирів та оформлення багажу авіаперевізник або агент з обслуговування забезпечує проведення реєстрації пасажирів та оформлення багажу із застосуванням автоматизованих систем контролю відправлень. У разі застосування авіаперевізником реєстрації за допомогою веб-сайту він повинен забезпечити пасажирам можливість безкоштовно зареєструвати багаж в аеропорту.
Безкоштовна реєстрація здійснюється у разі, коли:
1) це прямо передбачено згаданими правилами застосування тарифу, за яким було придбано квиток;
2) пасажир самостійно реєструється за допомогою веб-сайту авіаперевізника або в аеропорту за допомогою кіосків самообслуговування;
2) немає можливості здійснити реєстрацію за допомогою веб-сайту авіаперевізника або за допомогою кіоску самообслуговування.
В іншому разі за здійснення реєстрації в аеропорту авіаперевізник може стягувати додаткову плату.
Ручна поклажа – до 7 кг. Але не завжди
Гарантії безоплатного провезення зареєстрованого багажу до певної ваги та обсягу скасовані. Тепер авіаперевізник сам визначатиме, як, скільки та за яким тарифом везти ваші сумки у багажному відсіку літака: максимальна вага та кількість багажу, що приймається до повітряного перевезення безкоштовно, визначається правилами застосованого тарифу
Втім, незалежно від правил застосування тарифу, за яким придбано квиток, пасажир має право перевезти безоплатно такий незареєстрований багаж (ручну поклажу): жіноча і чоловіча сумки, папка для паперу, верхній одяг, жакет, парасолька або палиця, друковані видання для читання під час польоту, харчування для дитини, необхідне під час польоту, дитяча дорожня люлька (за присутності дитини віком до 1 року), прогулянковий дитячий візок, складене крісло колісне та/або милиці.
При цьому загальна вага ручної поклажі, за винятком крісла колісного, не має перевищувати 7 кг. Втім, авіаперевізник має право розширити перелік та загальну вагу речей, які перевозяться безоплатно.
Докладніше про те, що можна пронести у салон літака у ручній поклажі, а також інші правила перевезення багажу за новими Правилами повітряних перевезень читайте тут.
Необхідний мінімум у літаку
На борту повітряного судна авіаперевізник також зобов’язаний забезпечити надання певних безкоштовних послуг. Про їх перелік він має повідомити одразу після початку польоту. Цей невеличкий перелік також зафіксований в авіційних правилах:
- допомога пасажирам під час посадки або висадки до/з борту повітряного судна (знаходження місця, розміщення ручної поклажі тощо);
- інформаційно-довідкове обслуговування - своєчасне і достовірне інформування пасажирів щодо правил поведінки на борту повітряного судна, безкоштовних і платних послуг, що надаються, умов польоту, використання аварійно-рятувального обладнання, місць розташування у салоні повітряного судна індивідуальних засобів захисту та надувних трапів, місць розташування основних і запасних виходів, умов покидання повітряного судна в аварійних ситуаціях;
- перша долікарська допомога;
- надання питної води за вимогою пасажира;
- користування туалетними кімнатами.
Як видно, безкоштовні чай, кава або гамбургер у перелік безкоштовних послуг не входять, і можуть виявитися лише якимсь приємним акційним бонусом від компанії.
Обмежені можливості
Не забули у Державіаслужбі про осіб з обмеженими можливостями. У разі потреби у використанні собаки-поводиря або інших службових тварин авіаперевізник повинен забезпечити перевезення пасажира з інвалідністю або з обмеженою рухливістю разом з собакою-поводирем або іншою службовою твариною. Пасажирів, яких супроводжує собака-поводир, розміщують на місцях, де є вдосталь простору для розміщення собаки-поводиря, неподалік від запасного виходу. Собака-поводир та службові тварини перевозяться безкоштовно.
Допомога під час перевезення пасажирів з інвалідністю або з обмеженою рухливістю має відповідати потребам таких осіб та надається експлуатантом аеропорту безкоштовно.
Неприємності – за рахунок авіаперевізника
Авіаперевізник, скасовуючи або затримуючи рейс, повинен надавати пасажирам на їх запит пояснення щодо підстав скасування чи затримки рейсу. За потреби забезпечення своєчасної пересадки трансферних пасажирів на стикувальні рейси авіаперевізник за першої можливості повинен запропонувати їм альтернативні маршрути перевезення.
При цьому у разі скасування рейсу авіаперевізником та продовження пасажиром подорожі іншим рейсом (рейсами) або за іншим маршрутом пасажирам має бути безкоштовно запропоновано та забезпечено:
- харчування та прохолодні напої відповідно до часу очікування нового рейсу;
- місця в готелі у випадках, якщо пасажири змушені чекати на відправлення впродовж однієї або більше ночей чи якщо час додаткового очікування пасажирами відправлення більший, ніж передбачалося;
- наземний трансфер за маршрутом аеропорт - готель - аеропорт;
- два телефонні дзвінки, або телекс-, факс-повідомлення, або повідомлення електронною поштою, якщо для цього є технічні умови.
Авіаперевізник повинен надати пасажирам за встановленими ним нормами харчування та прохолодні напої і можливість здійснити два безкоштовних дзвінки або відправити телекс-, факс-повідомлення чи повідомлення електронною поштою, якщо для цього є технічні умови, у разі затримки рейсу на строк:
дві години або більше від запланованого часу відправлення рейсу дальністю 1500 кілометрів або менше;
три години або більше від запланованого часу відправлення рейсу дальністю від понад 1500 до 3500 кілометрів;
чотири години або більше від запланованого часу відправлення рейсу для всіх інших рейсів.
Згідно з новими правилами авіаперевезень з безкоштовних частувань на борту літака пасажир може розраховувати лише на воду.
Матеріали за темою
Метро у Празі працюватиме без машиністів
08.02.2024
Аеропорт Брюсселя перейде на «тихі» літаки
03.01.2024
Як повернути сплачений штраф, уточнила ВП ВС
05.09.2023
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!