Головна особливість розгляду справ щодо оподаткування діяльності підприємств в зоні АТО та на окупованій території полягає у необхідності перевірки одночасної наявності всіх підстав для застосування спеціального податкового режиму.
Таке роз'яснення оприлюднив Київський апеляційний адміністративний суд, передає «Закон і Бізнес».
У 2014 році в зв’язку з проведенням антитерористичної операції в Донецькій та Луганській областях законодавець із метою підтримання ліквідності підприємств, які зареєстровані у цій місцевості, запровадив спеціальний пільговий режим оподаткування їхньої діяльності, а також врегулював податковий режим підприємств, які залишилися на окупованій території АР Крим або отримують звідти дохід.
Водночас у практичній діяльності непоодинокими є випадки неправильного застосування вищезазначених податкових режимів як платниками податків, так і податковими органами, що надалі призводить до судових спорів.
Найпоширенішими причинами виникнення спірних правовідносин стає неправильне тлумачення норм податкового законодавства в частині визначення сукупності правових підстав для застосування відповідного режиму оподаткування.
Зокрема податкові органи не визнають за платниками право на використання податкових пільг, посилаючись на те, що Розпорядження КМУ, на підставі якого відповідний населений пункт, де знаходиться підприємство, було віднесено до зони АТО, втратило чинність. Або ДФС досить часто не визнають право платника, який перебуває в зоні АТО, на використання відповідних податкових пільг через відсутність у сертифікаті Торгово-промислової палати України відомостей про те, що він виданий саме з метою підтвердження платником його неспроможності (своєчасно або взагалі) виконати певні податкові зобов’язання чи здійснити розрахунки в іноземній валюті.
Тож, що слід враховувати при розгляді таких спорів, читайте у повному тексті роз'яснення за посиланням.
Матеріали за темою
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!