Юристам заборонили хвастати недобросовісними номінаціями й нагородами
Верховний суд штату Нью-Джерсі встановив правила для зазначення юридичних нагород. Приводом для цього стали численні скарги на неправомірне афішування правниками звань «Найкращий юрист» і «Супер юрист», які мають неофіційний характер і присвоюються однойменними американськими журналами.
«Адвокати порушують професійну етику, переказуючи таким чином свою перевагу над колегами», — написали судді. У тексті винесеного рішення наводяться випадки, коли навіть у підготовлених для суду паперах адвокати ставили такий «титул» перед ім’ям. Тепер зробити це вони не зможуть і писатимуть скромніше — «включений до списку найкращих юристів», посилаючись на організацію, що присвоїла звання.
Нові правила, встановлені судом Нью-Джерсі, багато в чому повторюють наявні норми для адвокатів Нью-Йорка. Їх ще в 2014 році прописав нью-йоркський комітет з питань професійної етики. Тепер в обох штатах такі звання отримали офіційну назву «порівняльних», і їх потрібно застосовувати при кожній згадці про подібну нагороду, повідомляє New York Law Journal.
18 травня спеціальний комітет з питань реклами суду Нью-Джерсі роз’яснив, що використовувати найменування «найкращий» з рекламною метою не заборонено. Але тільки в тому випадку, якщо організація, яка їх видає, доведе, що процес присвоєння був «вивіреним, обгрунтованим і добросовісним».
Установлено вимоги й до суворості відбору. «Простий підрахунок років практики і факт відсутності дисциплінарної історії» не підстава для нагороди й подальшої бравади, вказав судовий комітет.
При посиланні на своє «звання» юрист повинен згадувати, яка методологія застосовувалася в конкурсі та які тести він проходив. А найнеприємніше: така реклама повинна містити рядок: «Жоден з аспектів цієї реклами не був схвалений Верховним судом штату Нью-Джерсі».
Деякі нагороди, які розглянув комітет, не відповідали викладеним вимогам, повідомляє видання. Суд відзначив відсутність «сумлінності» у випадках з «Найкращим юристом» і «Суперюристом» і пояснив свою позицію: «Конкурси припускають успіх лише в тому випадку, якщо юрист достатньо популярний». Інакше кажучи, якщо за нього голосують по телефону, електронній пошті й у соцмережах.
Крім того, запорукою успіху в цих конкурсах є активність номінантів у діяльності самих видань — членські внески, участь у різних інтернет-конференціях, організовуваних ними для самореклами та реклами юристів. Все це не може бути підставою для отримання нагороди, вказав суд.
Рішення судового комітету з питань реклами має обов’язковий характер. У разі порушень розглядати справу й піддавати порушника санкціям будуть органи професійного співтовариства. Якщо, звичайно, не дійде до суду.
Суд вирішив, що «суперюрист» повинен завжди уточнювати, за яким критерієм він визнаний найкращим.
Матеріали за темою
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!