Зміцнювати авторитет допомагає прозорість у діяльності та розвиток комунікації з громадськістю
Які досягнення і недоліки є в організації роботи установи? Як розвивати перші та усунути останні? Про це йшлося на загальних зборах працівників апарату Апеляційного суду Житомирської області, які підбили підсумки року минулого та визначили основні напрями діяльності на 2016-й.
Так, голова суду Віталій Котік подякував працівникам апарату за роботу, зазначивши, що у звітному періоді, попри всі труднощі, покладені на апарат непроцесуальні функції організаційного характеру виконувалися належним чином. Це допомогло забезпечити максимальне сприяння суддям при виконанні ними процесуальних дій. «Попри те що минулий рік був складним у багатьох відношеннях, ми намагалися забезпечити високу ефективність функціонування суду. Впевнений, що і надалі кожен з вас реалізовуватиме свої професійні можливості й здібності повною мірою для того, щоб приносити користь суспільству», — наголосив В.Котік.
На зібранні виступили керівники структурних підрозділів: відділу планово-фінансової діяльності, бухгалтерського обліку та звітності; відділу організації діловодства (канцелярії); відділів організаційного забезпечення розгляду кримінальних та цивільних справ.
Так, керівники двох останніх — Світлана Бондарчук і Тетяна Котлярчук — прозвітували про завантаженість та забезпечення розгляду справ відповідно до чинного законодавства. Адже торік до суду надійшло 10617 справ і матеріалів, 9904 з яких були розглянуті. Працівниками апарату забезпечено проведення 59 судових засідань у режимі відеоконференції, здійснено 1637 викликів осіб з використанням СМС-повідомлень, оформлено 598 заявок на конвоювання обвинувачених (підсудних), засуджених.
Їхні виступи дали підстави для висновку про те, що в цілому робота у відділах була раціонально організована та спрямована на максимальне підвищення ефективності правосуддя при мінімальних витратах праці й неухильному дотриманні матеріального і процесуального закону. Недоліки, які траплялися, оперативно усувалися, причини їхнього виникнення аналізувалися для недопущення їх повторення.
У свою чергу Ольга Малахова доповіла про роботу відділу організації діловодства (канцелярії) з приймання та реєстрації документів, який вона очолює. Керівник відділу повідомила, що 2015 року було опрацьовано майже 90 тис. документів вхідної та вихідної кореспонденції, надано відповіді й роз’яснення на 115 письмових звернень громадян та 66 запитів на отримання публічної інформації.
Загальний аналіз роботи інших працівників провела керівник апарату Наталія Залевська. Вона зупинилася на діяльності кадрової служби, спеціалістів із судової статистики, розповіла про роботу судових розпорядників, якими торік виконано 3953 заявки щодо забезпечення проведення судових засідань, 155 заявок на доставку і вручення документів. Також керівник апарату поінформувала про вжиті заходи для підтримання приміщення суду в стані, придатному для належного його функціонування, створення безпечних і комфортних умов для працівників та осіб, які перебувають у будівлі, забезпечення наявності необхідних ресурсів та оргтехніки й безперебійного її функціонування; про належне ведення архіву, кодифікації й бібліотечної справи.
Крім іншого, Н.Залевська зазначила, що важливим принципом організації роботи суду є прозорість його функціонування, а тому основним досягненням стали розвиток комунікації, забезпечення доступу громадян до інформації про діяльність установи, налагодження відносин між судом та громадськістю для зміцнення авторитету та підвищення іміджу як Апеляційного суду Житомирської області, так і судової влади України в цілому.
Наприклад, за результатами моніторингу відкритості веб-сайтів судів України, проведеного у 2015 році Інститутом розвитку регіональної преси, сайт Апеляційного суду Житомирської області посів друге місце серед 47 офіційних веб-ресурсів судів України вищого та апеляційного рівня з коефіцієнтом відкритості 53,85% і був визнаний одним із кращих за рівнем та якістю наповнення інформацією.
Крім того, за минулий рік виконано великий обсяг роботи для забезпечення доступу до правосуддя маломобільним групам населення. Обласні громадські організації неодноразово проводили аудит доступності до будівлі та приміщень суду для людей з обмеженими можливостями. За їхніми висновками, в цілому приміщення Апеляційного суду Житомирської області доступне для таких людей, проте були висловлені певні рекомендації, над якими працівники апарату протягом року працювали.
Прикрими недоліками в роботі суду Н.Залевська назвала неуніфіковане діловодство та неможливість запровадити повну електронну звітність. Ці проблеми вона пообіцяла взяти під особистий контроль й усунути їх уже найближчим часом.
Керівник апарату зупинилася на планах на цей рік, зокрема розповіла про перевірку належного зберігання речових доказів (березень); перевірку роботи спеціалістів з кадрової роботи з огляду на прийняття нового законодавства про державну службу та впровадження в суді інформаційно-аналітичної системи «Кадри-WEB» (квітень — травень); перевірку належного заповнення обліково-статистичних карток (травень — червень).
Вона подякувала працівникам апарату за роботу та зазначила: «Ми — обличчя суду, оскільки за специфікою своєї роботи безпосередньо контактуємо з громадянами. І повинні спрямувати всі свої зусилля на те, щоб це обличчя завжди було привітним, а наші дії як професіоналів були чіткими, виваженими і сприяли ефективному функціонуванню суду».
Керівництво суду приділяє особливу увагу забезпеченню захисту прав осіб з обмеженими можливостями, поліпшення їх доступу до правосуддя.
Матеріали за темою
У ВРП вчили робити масаж серця
10.11.2022
Судові охоронці здали 130 літрів крові
31.05.2022
В Україні стартує Кубок Феміди 2021
10.08.2021
У КАС оцінили здібності студентів захищати свої права
в„–26-27 (1532-1533), 26.06—09.07.2021
Працівники 7ААС з дітьми розмалювали писанки
17.05.2021
Восьмий ААС оцінює якість сервісу
22.04.2021
У суддів з’явився ще один захисник прав — АРССУ
в„–12 (1518), 20.03—26.03.2021
В Одесі попрощалися з Валерієм Балухом
25.02.2021
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!