Кабмін доручив Міністерству юстиції вжити заходів щодо запровадження електронного реєстру апостилів з 9 листопада. Визначається, що державна реєстрація апостилів у реєстрі здійснюється також з сьогоднішнього дня.
Це передбачено постановою Уряду від 4 листопада 2015 р. №890 “Деякі питання забезпечення запровадження електронного сервісу з проставлення апостиля”, якою, зокрема, затверджено порядок ведення електронного реєстру апостилів.
Окрім того, згідно з документом Мін’юстом до 15 грудня забезпечується наповнення Реєстру відомостями про зразки підписів, відбитків печаток та/або штампів:
- посадових осіб Міністерства юстиції, уповноважених на проставлення апостиля;
- посадових осіб відділів державної реєстрації актів цивільного стану; державних реєстраторів, які здійснюють державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців; нотаріусів; суддів.
До наповнення Реєстру вищевказаними відомостями, відповідальні за проставлення апостиля, використовують наявні зразки на паперових носіях.
Свої рекомендації від Кабміну отримала і Державна судова адміністрація, яка протягом місяця має передати Міністерству юстиції інформацію щодо зразків підписів, відбитків печаток та/або штампів суддів та забезпечити оновлення такої інформації.
Апостиль на офіційних документах проставляється та заповнюється за допомогою програмних засобів Реєстру у формі електронного документа відповідно до зразка, встановленого Конвенцією, що скасовує вимогу легалізації іноземних офіційних документів.
До Реєстру вносяться відомості про апостилі, проставлені після його запровадження.
Заяву про проставлення апостиля може подати будь-яка особа за умови пред’явлення документа, що посвідчує особу громадянина України, національного паспорта іноземця або документа, що посвідчує особу іноземця. До такої заяви додається оригінал документа, на якому необхідно проставити апостиль, документ про оплату послуги чи його засвідчена копія.
Запис про апостиль містить такі відомості:
назву і дату видачі офіційного документа, на якому проставляється апостиль;
прізвище, ім’я, по батькові та посаду особи, яка підписала офіційний документ, на якому проставлено апостиль, а стосовно офіційних документів, які не підписані, — найменування органу, що проставив відбиток печатки або штампа;
дату проставлення апостиля;
найменування уповноваженого органу, який проставив апостиль;
прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) та посаду особи, яка проставила апостиль;
реєстраційний номер апостиля.
Проставлення апостиля і внесення нового запису до Реєстру у зв’язку з виявленням помилки проводиться безоплатно.
Будь-яка особа має право на доступ до відомостей Реєстру про проставлений апостиль безоплатно через веб-сайт, що ведеться адміністратором Реєстру.
Інформацію з Реєстру на підставі письмового запиту отримують суди (судді), органи досудового розслідування, органи ДФС та інші органи державної влади, якщо запит зроблено у зв’язку із здійсненням ними повноважень, визначених законом.
Реєстр також містить відомості про нотаріусів, відділи державної реєстрації актів цивільного стану, державних реєстраторів, які здійснюють держреєстрацію юросіб та фізосіб-підприємців, суди та суддів. Стосовно останніх, то в Реєстрі є відомості, про:
найменування та місцезнаходження суду;
прізвище, ім’я, по батькові судді;
період, протягом якого відповідна особа виконує (виконувала) повноваження на посаді;
зразки підписів, відбитків печаток, штампів.
Матеріали за темою
Правові наслідки оголошення особи померлою
17.04.2024
Особливості спадкування у четверту чергу
05.04.2024
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!