Нардепи визначили мінімальні виплати потерпілим у ДТП
Верховна Рада з третього разу схвалила закон «Про внесення змін до деяких законів України щодо обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» з урахуванням усіх поправок та зауважень Президента. Які ж зміни у сфері страхування цивільно-правової відповідальності чекають власників авто?
Закордонні перспективи
З моменту набрання чинності цим законом виїзд з України до країн — членів системи автострахування «Зелена картка» транспортного засобу, зареєстрованого в Україні, можливий лише при наявності договору міжнародного страхування, посвідченого відповідним уніфікованим сертифікатом «Зелена картка» та укладеного лише зі страховиком — повним членом Моторного (транспортного) страхового бюро.
Дострокове припинення договору страхування за ініціативою страхувальника тепер буде можливе з підстав, передбачених лише законом, а не як до цього часу — законом або договором. Також при достроковому припиненні договору тепер страховик спочатку вилучатиме та анульовуватиме страховий поліс, а потім, в разі відсутності виплат страхового відшкодування, повертатиме страхувальнику частку платежу. Якщо відмова страхувальника від договору буде обумовлена порушеннями його умов страховиком, то останній зобов’язуватиметься повернути страхувальнику сплачені ним платежі в повному обсязі, чого не передбачав чинний закон.
Правила відшкодування
Водночас новаціями передбачається встановлення мінімальної суми регламентної виплати за шкоду, пов’язану з лікуванням потерпілого внаслідок настання ДТП, яка становитиме 1/30 розміру мінімальної заробітної плати (станом на 1 липня мінімальна зарплата— 1102 грн.) за кожен день лікування навіть за відсутності документального підтвердження про розмір витрат, але не більше 120 днів.
Також установлено мінімальний розмір відшкодування в разі стійкої втрати працездатності потерпілим внаслідок ДТП. У разі встановлення І групи інвалідності — 36 мінімальних зарплат, визначених законом на дату настання страхового випадку, ІІ групи інвалідності або визнання неповнолітньої (малолітньої) дитини інвалідом — 18 мінімальних зарплат, ІІІ групи інвалідності — 12 мінімальних зарплат. У результаті настання смерті потерпілого, страховик або МТСБ виплачуватиме компенсацію членам сім’ї загиблого в розмірі до 36 мінімальних зарплат плюс 12 мінімальних зарплат відшкодування моральної шкоди. Встановлюватиметься також ліміт компенсації документально підтверджених витрат на поховання в розмірі не більше 12 мінімальних зарплат. Загальний розмір усіх здійснених страхових відшкодувань (регламентних виплат) за шкоду, заподіяну життю та здоров’ю однієї особи, не перевищуватиме страхової суми за таку шкоду.
З моменту набрання чинності цим законом розмір шкоди, пов’язаної з пошкодженням дороги, дорожніх споруд та інших матеріальних цінностей, визначатиметься не так, як передбачено в чинному законі (різниця між вартістю відповідного об’єкта до та після ДТП), а на підставі аварійного сертифіката, рапорту, звіту, акта чи висновку про оцінку, складеного аварійним комісаром, оцінювачем або експертом.
Буде відшкодовуватись лише шкода, пов’язана із втратою товарної вартості транспортного засобу, а не з втратою його товарного вигляду.
Страховикам буде надане право в разі самостійного ремонту потерпілим чи його представником та неподання ними документального підтвердження факту оплати проведеного ремонту вираховувати з суми оціненої шкоди суму ПДВ.
Якщо в момент настання ДТП за кермом сидітиме не страхувальник, який згідно з п.13.2 ст.13 закону має знижку розміром 50% від суми страхового платежу, а інша особа, та коли страховик виплатить потерпілим страхове відшкодування, то він матиме право стягнути з особи, винної в ДТП 50 % від суми виплаченого відшкодування.
Багато змін у новому законі стосуються діяльності МТСБ, зокрема, воно тепер може встановлювати єдині умови перестрахування договорів обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності, які є обов’язковими для членів МТСБ.
Регламентні виплати з централізованих страхових резервних фондів МТСБ будуть проводитись лише у відповідності з цим актом, а не як це передбачено чинним законом, за інших обставин, визначених законодавством про цивільно-правову відповідальність власників наземних транспортних засобів.
Згідно з новим законом членство у МТСБ обійдеться страховикам у суму еквівалентну уже не €100 тис. (981 тис. грн. за курсом Нацбанку), а €500 тис. (4,905 млн грн.). Це базовий гарантійний внесок до фонду захисту потерпілих.
Положення про єдину централізовану базу даних щодо страхування цивільно-правової відповідальності тепер затверджуватиметься уповноваженим органом не за погодженням з МТСБ, а за поданням МТСБ, тобто розробка такого положення покладатиметься на останнє.
Ну, і в доповнення до всього вищенаведеного завважимо, що згідно з новим абз.3 п.21.1 ст.21 закону водіям вже не потрібно буде приклеювати на лобове скло талон про те, що їхня цивільно-правова відповідальність застрахована.
Весь номер в форматі PDF
(pdf, 3.21 МБ)
Новий закон змінить правила гри як для страховиків, так для учасників дорожнього руху.
Матеріали за темою
єЧерга запрацює для легкових авто
27.02.2024
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!