Закон і Бізнес


Маркер вам в руки

Новая эра в профессиональном становлении: почему адвокаты должны учиться рисовать?


Можна пройти майстер-клас із візуалізації у дітей, адже вони, за цією теорією, є найкращими бізнес-художниками.

№43 (1497) 24.10—30.10.2020
Федор МАЛЕНЬКИЙ
4232

Когда слишком много слов и текста, а концентрация на содержании теряется, попробуйте использовать новые инструменты. Хотя все новое — это хорошо забытое старое. Погрузимся в мир, где все друг друга понимают при помощи изображений ...


Візуальна абетка

Вебінари проходять не завжди легко і вдало, як це може здатися на перший погляд. Так, онлайн-захід молодіжного комітету Національної асоціації адвокатів України UNBA NextGen вдалося провести лише з другого разу, оскільки після початку доповіді основного спікера до конференції долучилися сторонні користувачі — спершу з лайливими виразами, а потім з демонстраціями екрану з непристойним змістом. Адвокати обіцяють розібратися із цим інцидентом, однак, судячи з усього, частота використання платформ для онлайн-конференцій породила нову «розвагу» у вигляді зривання заходів за допомогою кібератак.

Бізнес-художник Ігор Заболотний спробував розширити раціональну свідомість юристів і додати до неї трохи креативного мислення. Він розповів про те, як візуалізація допомагає розуміти одне одного. Адже, коли ми малюємо більш як 10—15 хв., півкулі нашого мозку починають активно взаємодіяти між собою і ми отримуємо більше ефективності. Також під час малювання знижується рівень стресу та концентрація гормону, що відповідає за нього — кортизолу. Водночас підвищується концентрація інших гормонів — дофаміну та ендорфінів, які дбають за гарний настрій та відчуття щастя.

Спікер переконує, що формула, за якої бізнес поєднується із мистецтвом, породжує нові професії. І для цього не потрібно мати хисту до малювання, бути художником чи митцем. На перший погляд, це звичайна гра у тимбілдинг, однак І.Заболотний намагався запевнити учасників вебінару, що малювання та візуальне сприйняття — одні з найважливіших складових нашого осмислення світу. Все, що не лише озвучується, а й візуалізується, легше сприймається аудиторією, змушує тримати її в тонусі та більш точно тлумачить поняття, які люди сприймають по-різному.

Створювати свою візуальну карту можна незалежно від того, над чим ви працюєте. Цілком природно може виникнути запитання про те, чи достатньо добре ви малюєте для того, аби втілити таку візуалізацію на папері. Однак І.Заболотний запевнив, що про навички у малюванні запитують лише дорослі люди, а у 6 років усі вміють малювати і цих навичок достатньо для того, аби починати опановувати мистецтво візуального сторителінгу.

Існує так звана техніка візуальної абетки, і, на відміну від звичайної азбуки, у ній лише 6 символів — коло, трикутник, квадрат, крапка, лінія, зірочка. Комбінуючи ці прості елементи, можна створювати візуальні об’єкти, персонажів та будь-що, що вам буде необхідно для того, щоб донести інформацію до учасників.

Наскельний живопис

Перше, з чого починається пізнання в дитинстві, — це образи, а вже потім слова, саме тому визначальним фактором є зорове сприйняття інформації. Для того щоб зрозуміти, що це просто, І.Заболотний запропонував виконати нескладну вправу. На аркуші паперу треба було намалювати примітивного персонажа, підписати його своїм іменем. У прямокутнику вказати, у чому ви можете бути корисним іншим людям. У колі вписати свою мету. В трикутнику зазначити три свої головні таланти, а у перевернутому трикутнику — один свій недолік.

По суті, це і є коротка самопрезентація, що дає максимум корисної інформації людям, які про вас взагалі нічого не знають. За схожим алгоритмом можна намалювати і свою ідею. Також дуже важливо спробувати візуалізувати своїх клієнтів та партнерів. Це допомагає більш чітко усвідомлювати для себе, що це за людина, які її мотиви.

Чому візуалізація допомагає зачепити увагу людини? Тому що найчастіше під час форумів, семінарів, презентацій учасники лише фізично перебувають на них. Хтось дивиться на спікера і не розуміє, про що він говорить. Хтось зайнятий думками про своє минуле, а хтось — мріями про майбутнє.

Для того щоб «вихопити» людей з їхніх внутрішніх станів і змусити їх мислити на одній хвилі з вами, потрібно, аби відбувалася певна дія. Ця дія — ви з маркером в руках, ви створюєте історію у теперішньому, саме тому людина зупиняє свій внутрішній монолог і включається у те, що чує і бачить.

При цьому, сказав І.Заболотний, варто пам’ятати просту фразу: коли люди одне одного розуміють — це щастя, а коли не розуміють — це норма. Та навів приклад. Спікер попросив учасників вебінару уявити собі собачку й написати у чаті, кого він уявив. Хтось уявив веселу таксу, хтось — німецьку вівчарку, а хтось — застібку на одязі.

І коли спікер почав говорити про те, що ця собачка змінила світ, змусила людей менше спілкуватися між собою тощо, і намалював відомий усім знак «@», юристи вибухнули сміхом. А цей приклад, між іншим, демонструє те, як часто слухач і доповідач говорять однаковими словами про різні речі.

«Коли йдеться про адміністративну або кримінальну відповідальність, дуже важливо, аби люди, які нас слухають, бачили ту саму картинку, про яку ви розповідаєте, а не фантазували про щось зі свого майбутнього або минулого», — зауважив І.Заболотний.

Фактично людство повертається до спілкування за допомогою наскельного живопису. Візуалізація сьогодні покликана розвантажити суспільство від інформаційного потоку за допомогою лаконічних, точних візуальних образів, завдяки яким ідеї стають більш реальними. Спікер зазначив, що сьогодні візуальна мова стає міжнародною мовою бізнесу і візуальне зображення може бути важливішим, ніж детально виписаний бізнес-план.

Тож для того, щоб стати топовим у своїй професії, І.Заболотний порадив застосовувати прості візуалізації, які значно полегшать процес комунікації та виведуть на новий особистий та професійний рівень. Зворотна реакція від учасників не змусила на себе чекати. Судячи з усього, саме такого вебінару адвокатам бракувало для поповнення запасу сил та натхнення. Учасники заходу зізналися, що адвокатам і справді потрібно відмовитися від нудних монологів і шукати креативний підхід, аби донести основні завдання своєї роботи у кожній справі.