Закон і Бізнес


Быть последовательными

Работники аппарата просят не лишать их новым законом о госслужбе обещанных финансовых гарантий


№49 (1243) 05.12—11.12.2015
94582

Работники аппарата Сарненского районного суда Ровенской области призвали чиновников - президента, премьер-министра, Председателя Верховной Рады - быть последовательными в принятии решений. Так, говорится в письме, "Заключительными и переходными положениями" проекта закона «О государственной службе» предусмотрено, что из закона «О судоустройстве и статусе судей» исчезнет абзац с указанием размера должностного оклада работников аппарата храмов Фемиды. Хотя предыдущими своими актами как парламентарии, так и чиновники гарантировали этим лицам повышение зарплат. В декабре Парламент планирует принять закон «О госслужбе», а работники аппарата надеются, что чиновники прислушаются к их просьбам.


Відкритий лист

щодо оплати праці працівників апарату судів

Шановні панове! Працівники апарату Сарненського районного суду Рівненської області, який є місцевим загальним судом, хочуть довести до вашого відома ситуацію, яка може скластись із оплатою праці працівників апарату судів.

Так, законом «Про прокуратуру» від 14.10.2014 №1697-VI1 ч.1 ст.144 закону «Про судоустрій і статус суддів» доповнено абз.2, згідно з яким встановлено мінімальний посадовий оклад працівника апарату суду в розмірі 30% посадового окладу судді та зобов’язано Кабінет Міністрів забезпечити збільшення видатків держбюджету на оплату праці працівників апарату судів.

Це ж положення ще раз закріплене законодавцем у законі «Про забезпечення права на справедливий суд», що набрав чинності 28.03.2015, яким у новій редакції викладено закон «Про судоустрій і статус суддів», де п.2 ч.1 ст.147 розмір посадового окладу працівника апарату суду, посада якого віднесена до шостої категорії посад державних службовців, установлюється в розмірі 30% посадового окладу судді місцевого суду; посадові оклади працівників апарату суду, посади яких віднесені до кожної наступної категорії посад державних службовців, установлюються з коефіцієнтом 1,3 пропорційно посадовим окладам працівників апарату суду, посади яких віднесені до попередньої категорії посад державних службовців.

Пунктом 13 «Прикінцевих та перехідних положень» цього закону також зобов’язано Кабінет Міністрів у 3-місячний строк з дня набрання чинності привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим актом. Зазначений 3-місячний строк сплинув 30 червня 2015 року.

На момент подання відкритого листа Кабінетом Міністрів відповідні зміни до його постанови «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» від 9.03.2006 №268 внесені, але чомусь саме до посадових окладів керівних працівників і спеціалістів апарату апеляційних та місцевих (загальних, спеціалізованих) судів у 2015 році застосовується 50-відсоткове зменшення.

І що ж тепер? Розділ X «Прикінцеві та перехідні положення» законопроекту про державну службу від 30.03.2015 №2490 передбачає виключення абз.2 ч.1 ст.147 закону «Про судоустрій і статус суддів» (про матеріальне, побутове забезпечення та соціальний захист працівників судової системи). Тобто таке положення перекреслює попередні рішення законодавця, які приймались в одному законі та підтверджені наступним законом.

Згідно з приписами ч.2 ст.22 Конституції при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.

То чому ж одним законом Верховна Рада дає працівникам апарату суду право на достатній життєвий рівень, а іншим законопроектом його забирає?

У часи загрози державному суверенітету України, нестабільної економічної ситуації, зростання цін на комунальні та інші послуги, продукти харчування, ліки, товари, необхідні для життя кожної людини, виключення абз.2 ч.1 ст.147 закону «Про судоустрій і статус суддів» призведе до зубожіння працівників апарату судів, які знову отримуватимуть мізерну, злидарську заробітну плату, що також не узгоджується зі схваленою Президентом Стратегію реформування судоустрою, судочинства та суміжних правових інститутів на 2015—2020 роки.

Просимо розмістити відкритий лист щодо оплати праці працівників апарату судів на шпальтах газети «Закон і Бізнес», а високопосадовців — бути послідовними та виважено приймати рішення щодо зарплат цих працівників, не перекреслюючи попередніх рішень, задекларованих двома раніше прийнятими законами та врегульованих у відповідній постанові КМ.

Суди вже неодноразово зверталися до вас із цього приводу, сподіваємося, що цього разу ми будемо почуті....

Звернення затверджене зборами працівників апарату Сарненського районного суду Рівненської області від 16.11.2015.

(загалом 21 підпис)