Нардепы решили обновить план страны и создать энциклопедию магистратов и заповедников
Новый геокадастр, новая генеральная схема земель необходимы стране, утверждают законодатели. Ведь действие предыдущей завершается, и вообще сегодня с землей делают, что хотят. Впрочем, похоже, никто не подумал, где брать деньги на обновление.
Екологічне питання
Законодавці подали на розгляд комітетів законопроект, метою якого є відрегулювати містобудівну діяльність (№3337).
Комітет з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування, який є головним при вирішення долі проекту, рекомендував розглянути проект у першому читанні. Однак ні Головне науково-експертне управління Верховної Ради, ні антикорупційний комітет не відчули особливого захвату від майбутнього закону.
У порівняльній таблиці зазначено, що норму, яка передбачає проведення експертизи та стратегічної екологічної оцінки містобудівної документації, замінили безліччю тверджень, жодне з яких не стосується екології. Також наголошено, що схему має затверджувати Кабінет Міністрів, а не ВР, як було раніше. Тож очільник Комітету з антикорупційної діяльності Анастасія Радіна звернула увагу на той факт, що автори документа, по суті, хочуть позбутись екослужби.
«Ви пропонуєте законопроект, за яким генеральна схема міста не підлягає екологічній оцінці. А законодавство передбачає екологічну оцінку. Припустимо, я чиновник, і є дві протилежні норми закону. Як мені діяти? Яким чином суб’єкт владних повноважень має обирати, якою нормою керуватися?» — поцікавилась А.Радіна.
На що отримала відповідь розробника Олега Дунди: «Треба розуміти, що генеральна схема — це своєрідна енциклопедія. Там є магістрати, природоохоронні місця, заповідники й т.д. Місцеві чиновники, які дають дозволи, мають дивитися, чи узгоджується це з генеральною схемою (чи це магістрат, чи природо-заповідна зона), а не видавати дозвіл на будівництво з урахуванням природо-заповідної зони. Ніяких інших погоджень не існує».
А.Радіна зрештою погодилась. Адже автор документа пояснив, що в поняття «генеральна схема» вклав думку про сукупність інших схем, які вже пройшли екологічну оцінку.
Слід зазначити, що нардеп вийшов з такою законодавчою ініціативою, оскільки попередня генеральна схема незабаром утратить чинність. Звісно, її дію можна було би продовжити, але О.Дунда вважає, що вона не відповідає сучасним технологіям. Адже виготовлена в паперовому вигляді.
Другим дефектом є те, що її затверджує ВР, а це «не дуже гнучко». От Уряд вирішив би питання значно швидше. Саме це комітет і визнав головним корупціогенним фактором. А також те, що планування долі землі передано повністю в центральний орган виконавчої влади. У той час як чинне законодавство передбачає, що містобудівна документація є державного, регіонального та місцевого рівнів. Така плутанина може також спричинити корупційні ризики.
Гроші нізвідки
До речі, експерти ГНЕУ знайшли в законі ще більше недоліків, ніж комітети. Зокрема, для розроблення генеральної схеми є «матеріали Державного земельного кадастру щодо структури земель та видів використання в розрізі окремих адміністративних одиниць». Проте це не узгоджується з визначенням змісту вказаного кадастру. Адже згідно із законом «Про Державний земельний кадастр» під останнім розуміють «єдину державну геоінформаційну систему відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами». Того, що то за окремі адмінодиниці та де це визначення прописано, експерти не збагнули.
У проекті також залишилися неврегульованими питання, де технічно розміщується генеральна схема як «інтерактивна система комплексу геопросторових моделей», хто забезпечує її функціонування та адміністрування, а також фінансове забезпечення цих процесів.
Комітет з питань бюджету також зауважив, що до проекту не долучено належного фінансово-економічного обґрунтування, а Міністерство фінансів порахувало, що тільки на створення містобудівного кадастру на державному рівні у 2021—2023 рр. потрібно близько 32 млн грн.
Утім, не виключено, що головна мета проекту полягала саме в тому, аби після відкриття ринку земель для іноземців мати можливість із центру змінювати межі адміністративних одиниць, призначення земель та ще й без огляду на екологію.

Материалы по теме
При каких условиях можно потерять право постоянного пользования землей
в„–7 (1513), 13.02—19.02.2021
Арендатор не может требовать возобновления договора аренды земли на других условиях — ВС
в„–6 (1512), 06.02—12.02.2021
Плату за аренду земли у крестьян увеличат почти втрое - проект
в„–7 (1513), 13.02—19.02.2021
Статья 33 закона об аренде земли в правовых позициях КХС
в„–5 (1511), 30.01—05.02.2021
ВС разъяснил, как делить паи, возвращать участки и определять прибрежную зону
в„–5 (1511), 30.01—05.02.2021
Могут ли двое граждан разрабатывать проект землеустройства одного участка — позиция ВС
в„–5 (1511), 30.01—05.02.2021
Сняли один и наложили другой: мораторий как основной фигурант правовых событий 2020 года
в„–1-2 (1507-1508), 01.01—15.01.2021
Как обжаловать генеральный план населенного пункта — позиция ВС
в„–46 (1500), 14.11—20.11.2020
Чем опасно отождествление акта органа власти со сделкой
в„–40 (1494), 03.10—09.10.2020
Комментарии
К статье не оставили пока что ни одного комментария. Напишите свой — и будете первым!