Госизмена и не только...
Внести в ЕРДР сведения о преступлениях, вероятно совершенных Петром Порошенко и другими лицами при совершении действий, связанных с осуществлением перехода корабельной группой ВМС ВС Украины из Черного в Азовское море.
С таким требованием обратился экс-первый заместитель главы АП Андрей Портнов к Государственному бюро расследований. Он также обнародовал соответствующее заявление о совершенных уголовных правонарушениях, передает «Закон и Бизнес».
В заявлении подробно описываются обстоятельства инцидента в Керченском проливе, действия высшего руководства государства, а также последствия, в частности, введение в стране военного положения.
В действиях Порошенко и других лиц, по мнению заявителя, могут присутствовать признаки преступлений, ответственность за которые предусмотрена ст. 109 (действия, направленные на насильственное изменение или свержение конституционного строя или на захват государственной власти), ст. 111 (государственная измена) и ст. 426-1 (превышение военным служебным лицом власти или служебных полномочий) Уголовного кодекса.
Кроме требования начать досудебное расследование документ предлагает допросить по поводу приведенных в заявлении обстоятельств П.Порошенко, членов Совета национальной безопасности и обороны Украины, начальника Генерального штаба - Главнокомандующего Вооруженных Сил Украины, командующего Военно-Морских Сил Вооруженных Сил Украины и других лиц, которые могли быть в причастны к соответствующим событиям.
«Этим действием мы приобретаем ряд процессуальных прав, которые используем в зависимости от официальной реакции этого органа (ГБР - прим. Ред.) в течение нескольких дней», - прокомментировал факт подачи заявления сам А.Портнов.
Ниже приводим полный текст заявления.
Державне бюро розслідувань
вул. Симона Петлюри, 15 м. Київ, 01032
Портнова Андрія Володимировича
ЗАЯВА
про вчинені кримінальні правопорушення
Загальновідомими є обставини, які вказують на вчинення діянь з ознаками кримінальних правопорушень.
25 листопада 2018 року під час здійснення переходу з Чорного моря до Азовського моря в районі Керченської протоки три українські кораблі ВМС ЗС України (рейдовий буксир «Яни Капу», броньовані артилерійські катери «Бердянськ» і «Нікополь») були атаковані силами ВМФ Російської Федерації. Внаслідок цього 24 українських моряки були захоплені в полон, 6 з них були поранені, всі три українські судна були захоплені російськими військовими.
Після цього, у цей же день відбулося засідання воєнного кабінету під керівництвом на той час Президента України П.О.Порошенка, за результатами якого вищезазначена ситуація була охарактеризована як «акт воєнної агресії» та було скликано засідання Ради національної безпеки і оборони України для вирішення питання про оголошення правового режиму воєнного стану.
За результатами засідання РНБО України П.О.Порошенко запропонував Верховній Раді України ввести воєнний стан на всій території України строком на 60 діб до 25 січня 2019 року, що унеможливлювало вчасне проведення виборів Президента України, передвиборча кампанія яких мала б розпочатися 31 грудня 2018 року.
Згодом, внаслідок широкого суспільного резонансу, масової критики громадянського суспільства й політичних сил України та відмовою у зв'язку з цим народних депутатів України брати участь в реалізації вказаного сценарію П.О.Порошенко був змушений відступити від свого замислу та запропонував Парламенту ввести воєнний стан строком на ЗО діб і на території лише 10 областей (відповідний Указ був затверджений Верховною Радою України 26 листопада 2019 року).
За наявною інформацією вищевикладені події стали наслідком спланованих та протиправних дій особи, яка на той час обіймала посаду Президента України та була Верховним Головнокомандуючим Збройних Сил України. Так, П.О.Порошенко, діючи умисно, у складі організованої групи осіб, володіючи всією повнотою інформації про напружену ситуацію у Керченській протоці і високу вірогідність агресивних дій збройних сил Російської Федерації, повністю розуміючи ризики своїх дій у вигляді загрози життю, здоров'ю та свободі українських військовослужбовців, пошкодження та втрати військової техніки і зброї, наказав (або узгодив наказ) здійснити перехід корабельної групи ВМС ЗС України з Чорного моря до Азовського моря через Керченську протоку, яка знаходилася під повним контролем значно та очевидно переважаючих сил ВМФ Російської Федерації.
Як вбачається, дані дії П.О.Порошенка були спрямовані на умисне здійснення провокації агресивних та прогнозованих дій російських військових під час напруженої ситуації та спричинення втрат ВМС ЗС України.
За замислом П.О.Порошенка та очолюваної ним організованої групи осіб спровокований інцидент мав призвести до резонансних наслідків та можливості стверджувати про відкриту агресію Російської Федерації проти України в Азовському морі і, як наслідок, про наявність приводу для введення воєнного стану.
У кінцевому результаті введення воєнного стану мало забезпечити скасування та перенесення на невизначений час виборів Президента України, оскільки згідно законодавства вони не можуть бути проведені в умовах воєнного стану, а також на встановлення обмежень конституційних прав і свобод осіб, що дозволяється в умовах воєнного стану. Зазначене дозволило б П.О.Порошенку реалізувати свій злочинний намір, спрямований на фактично захоплення державної влади (утримання державної влади за собою після завершення строку повноважень завдяки штучно створеним підставам під виглядом законних), а також спрямований на обмеження діяльності або повного усунення представників опозиційних політичних сил, засобів масової інформації та лідерів громадської думки, які здійснювали обґрунтовану критику його дій та таким чином знижували політичний рейтинг і можливість бути повторно переобраним на посаду Президента України, шляхом обмеження їх конституційних прав.
У зазначених діях (з огляду на їх мету й наслідки), крім іншого, вбачається перевищення влади та службових повноважень військовими службовими особами, а також їх вчинення на шкоду суверенітетові, територіальній цілісності та недоторканності, обороноздатності, державній, економічній та інформаційній безпеці України, оскільки вони спричинили значні втрати для України та фактично надали Російській Федерації допомогу в проведенні підривної діяльності проти України. Так, зазначені події призвели до:
- захоплення українських військовослужбовців, які досі утримуються в полоні;
- посилення позиції Російської Федерації в переговорах та отримання ними в розпорядження нового інструменту впливу;
- необхідності для України вживати заходи та йти на невизначені поступки російській владі з метою визволення українських громадян;
- створення нового приводу для здійснення владою Російської Федерації пропаганди та інформаційного впливу на території України та закордонних країн;
- втрати важливого та значного у розмірі військового майна в умовах і так обмежених військових можливостей ВМС ЗС України та відсутності економічної можливості швидко відновити відповідні військові потужності.
Зазначені злочинні наміри не були реалізовані до кінця з причин, що не залежали від волі П.О.Порошенка та його спільників: виключно через виникнення значного суспільного резонансу, масової критики громадянського суспільства та відмови у зв'язку з цим народних депутатів України брати участь в реалізації вказаного сценарію.
Викладені вище обставини дають достатні підстави стверджувати, що в діях П.О.Порошенка та інших осіб, можуть бути наявні ознаки злочинів, зокрема, передбачених:
- ст. 109 КК України: дії, вчинені з метою насильницької зміни чи повалення конституційного ладу або захоплення державної влади, а також змова про вчинення таких дій;
- ст. 111 КК України: державна зрада, тобто діяння, умисно вчинене громадянином України на шкоду суверенітетові, територіальній цілісності та недоторканності, обороноздатності, державній, економічній чи інформаційній безпеці України: перехід на бік ворога в умовах воєнного стану або в період збройного конфлікту, шпигунство, надання іноземній державі, іноземній організації або їх представникам допомоги в проведенні підривної діяльності проти України;
- ст. 426-1 КК України: перевищення військовою службовою особою влади чи службових повноважень, тобто умисне вчинення дій, які явно виходять за межі наданих цій особі прав чи повноважень, якщо ці дії заподіяли істотну шкоду.
Належним чином перевірити зазначені вище обставини, встановити всі протиправні дії та їх обставини, точну кримінально-правову кваліфікацію діянь, всіх осіб, які могли бути причетними до ймовірних злочинних дій, можливо під час належного здійснення досудового розслідування. У рамках відповідного кримінального провадження необхідно, зокрема, допитати П.О.Порошенка, Начальника Генерального штабу — Головнокомандувача Збройних Сил України, Командувача Військово-Морських Сил Збройних Сил України та інших осіб.
Згідно з частинами 1, 4 статті 214 КПК України слідчий, прокурор невідкладно, але не пізніше 24 годин після подання заяви, повідомлення про вчинене кримінальне правопорушення зобов'язаний внести відповідні відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань, розпочати розслідування та через 24 години з моменту внесення таких відомостей надати заявнику витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань. Слідчий, прокурор, інша службова особа, уповноважена на прийняття та реєстрацію заяв і повідомлень про кримінальні правопорушення, зобов'язані прийняти та зареєструвати таку заяву чи повідомлення. Відмова у прийнятті та реєстрації заяви чи повідомлення про кримінальне правопорушення не допускається.
Згідно з пунктами 1, 3 частини 4 статті 216 КПК України досудове розслідування злочинів, зокрема, вчинених Президентом України, повноваження якого припинено, та злочинів проти встановленого порядку несення військової служби (військових злочинів) здійснюють слідчі органів державного бюро розслідувань.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 214, 216 КПК України,
ПРОШУ:
1. Внести до Єдиного реєстру досудових розслідувань відомості про кримінальні правопорушення, зокрема, передбачені ст.ст. 109, 111, 426-1 КК України, ймовірно вчинені Петром Олексійовичем Порошенком та іншими особами під час вчинення дій, пов'язаних зі здійснення переходу корабельною групою ВМС ЗС України з Чорного до Азовського моря.
2. Розпочати відповідне досудове розслідування.
3. Допитати з приводу наведених у цій заяві обставин П.О.Порошенка, членів Ради національної безпеки і оборони України, Начальника Генерального штабу - Головнокомандувача Збройних Сил України, Командувача Військово-Морських Сил Збройних Сил України та інших осіб, які могли бути до причетні до відповідних подій.
4. Направити документ, що підтверджує прийняття і реєстрацію заяви про кримінальні правопорушення, та відповідний витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань.
20 травня 2019 року
А.В.Портнов
Комментарии
К статье не оставили пока что ни одного комментария. Напишите свой — и будете первым!