Закон і Бізнес


Ключ без права надсилання

У Держпідприємництві пропонують забезпечити безплатність подання основного пакета електронної звітності


№10 (1152) 07.03—13.03.2014
3006

Поряд із запровадженням цифрових ключів для подання електронної звітності, суб’єкти підприємницької діяльності змушені оплачувати користування програмами для її надсилання. До таких висновків дійшли в Держпідприємництві, проаналізувавши ситуацію з наданням адміністративних послуг у регіонах.


Проведений відомством моніторинг виявив недоліки при оформленні ключів електронного цифрового підпису та прийняття електронної звітності, повідомили «ЗіБ» у відділі публічної, інформаційної політики та зв’язків зі ЗМІ Держпідприємництва. Серед них виділили такі основні проблеми:

- тривалий часовий проміжок отримання ключа електронного цифрового підпису (близько місяця) у зв’язку з відсутністю в районних податкових інспекціях адміністраторів реєстрації сертифікатів;

- низька поінформованість суб’єктів господарювання про правильне оформлення електронної звітності, що змушує підприємців звертатися до фірм-посередників, які на комерційній основі надають такі послуги;

- неповноцінні консультації щодо роботи з програмним забезпеченням, можливих питань, які виникають у користувачів у процесі роботи, та щодо процедури заповнення форм електронної звітності;

- неможливість отримати консультації он-лайн під час користування сервісом дистанційного подання електронної звітності;

- складні та незручні в користуванні програмні продукти.

Як відзначають у відомстві, особливістю програмного забезпечення, запропонованого Акредитованим центром сертифікації ключів, є те, що формувати звітність можливо в будь-якій із запропонованих безкоштовних програм («Електронний кабінет платника податків», «ОПЗ», «Звіт оператор», «Єдине вікно подачі електронної звітності»). Проте відправлення може відбуватися лише за допомогою додаткових платних програм iFinZvit та SONATA, що вимагає від суб’єктів господарювання зайвих фінансових витрат.

Тобто будь-якому користувачеві необхідно додатково встановлювати платні програми для відправлення документів, незалежно від того, якими програмними засобами він користується при формуванні звітності. Тому Держпідприємництво звернулося з проханням урахувати його пропозиції щодо поліпшення якості надання адмінпослуг. Серед таких у відомстві назвали:

- виділення достатньої кількості працівників для реєстрації та видання ключів електронного цифрового підпису, що значно скоротить часові витрати підприємців під час отримання відповідних послуг;

- належне надання консультацій підрозділами міністерства в телефонному режимі, а також проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи серед суб’єктів господарювання та надання покрокової практичної допомоги щодо заповнення електронної звітності;

- відмову вимагання оформлення електронних ключів від платників податків, які не зобов’язані подавати звітність в електронному вигляді;

- забезпечення можливості безкоштовно подавати основний пакет електронної звітності до відповідних органів контролю.