Закон і Бізнес


Назустріч відвідувачам

Переважна більшість громадян позитивно оцінили роботу апарату ЖААС


№38 (1128) 21.09—27.09.2013
3054

Робота апарату Житомирського апеляційного адміністративного суду організована в цілому на гарному рівні. Це засвідчили результати проведеного опитування відвідувачів установи. Разом з тим анкетування дозволило виявити окремі проблеми, що допоможе під час розроблення плану дій для поліпшення організації діяльності апарату суду.


З метою підвищення ефективності роботи апарату ЖААС було проведено опитування відвідувачів щодо якості функціонування суду, яке тривало з 1 серпня до 1 вересня 2013 року. Цей захід, ініційований керівництвом установи, вже став традиційним: подібне дослідження проводилося рік тому — у серпні 2012-го.

Громадянам було запропоновано заповнити анкету, яка складалася з 14 питань щодо діяльності апарату, та висловити свої пропозиції й побажання відносно її покращення. Оскільки захід проводився в період відпускної кампанії, в опитуванні взяло участь лише 10 респондентів.

Перш за все відвідувачам пропонувалося оцінити зручність умов перебування в ЖААС, зокрема: чи достатньо в суді місць для очікування, оформлення документів, ознайомлення з матеріалами справ і підготовки до судового слухання та чи зручні вони. Як показали результати анкетування, 80% респондентів не мали проблем під час відвідування суду. При цьому чимало людей поставили оцінки «відмінно» та «добре».

Тільки 1 опитаний висловив невдоволення. Така оцінка може бути зумовлена такими факторами, як обмеженість площі приміщення, яку займає суд, наявність у будівлі інших установ, що внеможливлює розширення.

Водночас для забезпечення належних умов перебування громадян у суді цього року придбано 15 секцій для сидіння та облаштовані холи для очікування. Попри те що ЖААС не має достатньої кількості залів судових засідань, у ньому мало місць для ознайомлення з матеріалами справ і для підготовки до слухань, більшість опитаних усе-таки умови перебування в установі вважають комфортними.

Беззаперечним є той факт, що на оцінку якості роботи впливає і такий чинник, як наявність відомостей про організацію роботи та структуру суду. Саме тому до анкети було включено запитання, які стосувалися джерел, з яких люди отримують інформацію щодо роботи ЖААС. Так, наявна в суді інформація задовольняє всіх респондентів: 40% опитаних оцінили її на «відмінно», 40% — на «добре», 20% — на «задовільно».

Крім того, відвідувачам було запропоновано оцінити ефективність організації роботи суду та відповісти на запитання:

• чи вчасно ви отримали повістки та повідомлення про розгляд справи?

• чи вчасно розпочато засідання у справі?

• чи мали ви достатньо часу для обгрунтування правової позиції під час розгляду справи?

Результати опитування засвідчили, що організація роботи здійснюється на належному рівні, але, на жаль, є й недоліки, які спонукають до її покращення в подальшому. Якість роботи суду в цілому 70% відвідувачів оцінили на «добре», 10% — на «відмінно».

Серед працівників суду підтримуються традиції бути привітними та ввічливо спілкуватися з відвідувачами. Є бажання допомогти кожному, хто звертається з тих чи інших питань. Усе це задля створення суду для людей, для захисту їхніх прав, свобод та інтересів.

У відповідь на запитання щодо етики поведінки працівників апарату ЖААС переважають позитивні відгуки.

Частина анкет містила пропозиції та побажання щодо покращення якості роботи суду. Зокрема, пропонувалося обладнати кімнату для адвокатів, виділити більше місця для ознайомлення з матеріалами справ та оформлення документів. Ці пропозиції є доречними, їх утілення в життя перебуває на постійному контролі адміністрації установи.

 

Олена ПІДКОВЕНКО, головний спеціаліст статистично-аналітичного відділу Житомирського апеляційного адміністративного суду