Закон і Бізнес


ГЕРОЙ ТИЖНЯ

Залізничний райсуд Сімферополя стягнув з Volvo $44 млн на користь водія, який потрапив у автокатастрофу


Влада і закон, №10 (738) 11.03—17.03.2006
2052

Кримчанин Сергій Коваленко виграв судовий процес проти концерну Volvo та української компанії «Вікінг моторс» на загальну суму $44 млн. В інтерв’ю журналістам С.Коваленко повідомив, що Залізничний районний суд м.Сімферополя частково задовольнив його позов до цих компаній про відшкодування моральної шкоди та матеріальних збитків після аварії на автомобілі марки Volvo, в результаті якої він став інвалідом, передає Forum.


Кримчанин Сергій Коваленко виграв судовий процес проти концерну Volvo та української компанії «Вікінг моторс» на загальну суму $44 млн.

В інтерв’ю журналістам С.Коваленко повідомив, що Залізничний районний суд м.Сімферополя частково задовольнив його позов до цих компаній про відшкодування моральної шкоди та матеріальних збитків після аварії на автомобілі марки Volvo, в результаті якої він став інвалідом, передає Forum.

Аварія сталася в дощову ніч 20 червня 1998 року на трасі Каховка — Сімферополь — Октябрське — Садове. Чорний Volvo С70 Coupe врізався в дерево.

Біля населеного пункту Октябрське на дорогу перед автомобілем, що рухався, вискочив великий собака. Водій, уникаючи зіткнення, різко повернув машину вліво. Автомобіль занесло. «Вольво» втратив управління і на великій швидкості влетів у кювет, кілька разів перекинувся і зіткнувся з деревом.

У результаті фронтального удару машина перекинулася на дах. При цьому жодна з чотирьох подушок безпеки не спрацювала. С.Коваленко, який був за кермом, отримав закриту черепно-мозкову травму, переломи хрящоподібних закінчень ребер і зміщення грудної клітини. У 34 роки Сергій став інвалідом II групи і пенсіонером.

Volvo С70 Coupe широко рекламували як один із найбезпечніших автомобілів останніх років.

У грудні 2000 року він подав позов у Залізничний райсуд Сімферополя, в якому визначив суму завданого йому матеріального збитку та моральної шкоди в $70 млн. Матеріальний збиток (втрата автомобіля, бізнесу і здоров’я) було оцінено ним в $20 млн, моральна шкода (втрата сім’ї та придбана в 34 роки інвалідність ІІ групи) — в $50 млн.

Після більш ніж п’ятирічного судового процесу суд постановив задовольнити позов С.Коваленка на загальну суму $44 млн.

С.Коваленко повідомив, що він задоволений рішенням суду, який після стількох років, нарешті, визнав його правоту, але не задоволений сумою відшкодування, вважаючи її неправомірно заниженою. «Я буду оскаржувати це рішення і переконаний, що доведу справу до завершення», — заявив він.

У свою чергу гендиректор «Вікінг Моторс» Тетяна Супрун заявила: «Ми маємо намір оскаржити судове рішення. Вказана в ньому сума просто абсурдна. Як ділер Volvo наша компанія виконала всі зобов’язання — привезла автомобіль в Україну, сертифікувала і продала клієнту. Але вже кілька років ми маємо витрати за юридичний захист, які ніхто не компенсує. Хоча вже і не є ділером Volvo».

С.Коваленко займався підприємництвом і йому щомісячно доводилося проїжджати 10—15 тис. кілометрів. У 1998 році він купив за $60 тис. автомобіль Volvo. Причому це авто було першою машиною фірми «Вікінг Моторс», офіційно сертифікованою в Україні.

«З міркувань безпеки і надійності я зупинив свій вибір на марці Volvo, оскільки ця компанія запевняє, що її автомобілі — одні з найбезпечніших», — повідомив С.Коваленко.

Шведські фахівці машину перевірили і зробили такий висновок: удар припав на перед і бік, тому жодна з подушок безпеки не спрацювала в цьому ДТП (система SRS — тільки додаткова система захисту, вона не спроектована так, щоб відкриватися за будь-яких обставин в автомобільних аваріях). Передні подушки спрацьовують тільки в разі прямого удару (або при відхиленні від центральної осі максимум на 30 градусів) певної сили, а бічні — від удару у двері.

Експертизи системи самодіагностики подушок безпеки Volvo, проведені шведськими фахівцями, показали, що всі подушки справні і готові до роботи навіть після аварії. Компанія Volvo Car Corporation офіційно заявляє про відсутність своєї вини у випадку з автомобілем пана Коваленка. Виходячи з комп’ютерної перевірки системи SRS автомобіля, група розслідування дорожніх подій компанії Volvo дійшли висновку, що «система SRS була у функціонально зразковому стані, а причина ДТП і деформація автомобіля не повинна була спричинити приведення в дію повітряної подушки водія».