Закон і Бізнес


Хто ще заважає працювати новій владі?


Влада і закон, №45 (721) 05.11—11.11.2005
2145

Ставлячи це питання народним депутатам, «ЗіБ» вирішив з’ясувати, кого вони тепер вважають винуватцями прорахунків керівництва країни. Цікаво, що вперше в історії української держави палиці в колеса владі вставляє не опозиція, а сама влада, її суперечливе оточення, брак досвіду та професіоналізму. Принаймні так вважає переважна більшість парламентарів. А до якої думки схиляєтеся ви, шановні читачі?


Марія МАРКУШ, заступник голови Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності:

— Занадто багато фальшивих соратників, які будь-якою ціною намагаються «вмонтуватися» в цю владу, за будь-яку ціну намагаючись зберегти себе в ній. Тут нова влада — не на висоті, бо вона забула пересторогу «Той, хто зрадив тебе раз, зрадить тебе багато разів» і за зраду залишає портфелі багатьом зрадникам, які знову зрадять відкрито або зроблять це приховано.

Олег ПЕТРОВ, голова підкомітету з питань фізичного та військово-патріотичного виховання молоді Комітету з питань молодіжної політики, фізичної культури, спорту і туризму:

— Розумію гумористичний підтекст серйозного видання. Відомо, що в кожному жарті є частка жарту, тому відповім, що заважаємо ми всі.

Посада Прем’єр-міністра потребує від людини відповідної підготовки й кваліфікації. Ним стати непросто навіть відомому бізнесмену. Останні урядові пертурбації — яскравий приклад цього. Проте далеко не все залежить від Прем’єра. Потрібно фахово й наполегливо працювати всім: і міністрам, і директорам підприємств, і пересічним громадянам. Манна небесна з неба нам не впаде. Ми живемо у світі, де панує глобалізація і конкуренція. Якщо хочемо жити добре, то маємо регулярно підвищувати свою кваліфікацію й чесно працювати. Інакше будемо сировинним додатком до економік розвинених країн. Влада ж завжди шукатиме й знаходитиме виправдання для власних помилок і нефахових рішень.

Іван ВЕРНИДУБОВ, перший заступник голови Комітету з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією:

— Новій владі заважає те, що й поганому танцюристу.

Юрій ШИРКО, голова підкомітету з питань подальших наслідків Чорнобильської катастрофи Комітету з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи:

— Працювати новій владі заважають інші гілки влади, обрані та призначені за часів Л.Кучми.

Микола МАРТИНЕНКО, голова фракції «Наша Україна»:

— Найбільше новій владі заважають працювати старі стереотипи в суспільстві. Коли хтось звично несе свою копійчину чиновнику, а не повідомляє по гарячій лінії — це заважає працювати новій владі. Коли деякі представники нової влади достеменно як за радянських часів вручну керували економікою, «спускали» нереальні плани і пропонували, немов Шариков, «все у всіх відібрати й поділити порівну». Це теж заважало працювати новій владі. Я тверезо оцінюю ситуацію і знаю, що стереотипи долаються найважче. Але робити це вкрай потрібно, оскільки неприпустимо, щоб старі та неефективні підходи в управлінні, економіці, соціальній сфері гальмували давно назрілі демократичні ринкові перетворення.

Нестор ШУФРИЧ, член Комітету з питань бюджету:

— Я вже дав вичерпну відповідь на це запитання в минулому номері газети «Закон і Бізнес». Щоб не повторюватися, скажу лише, що новій владі найбільш заважає працювати сама нова влада.

Юрій ДІДЕНКО, член Комітету з питань соціальної політики та праці:

— Нова влада, сформована після перемоги «помаранчевої революції», наштовхнулась на рифи, залишені своїми попередниками. Отримавши в спадок майже не реформовані старі інститути влади радянського зразка зі старим кадровим забезпеченням, нова влада не зробила кроків для їх заміни. Вони стали основним гальмом для демократичних процесів. Незначні кадрові зміни на місцях практично не змінили ситуації, а більшість призначених, особливо це стосується південних, східних областей нашої держави, потрапили під вплив старого оточення. Продовжується ігнорування рішень центральних органів влади та Президента, а ті рішення, що виконуються, здебільшого мають формальний характер. Ігнорування ініціатив глави держави тільки посилює ці негативні тенденції. Передвиборчий настрій більшості політичної еліти України зводить нанівець будь-які позитивні кроки як Президента, так і Кабінету Міністрів. Більшість постанов та законів Верховної Ради мають популістський характер. В таких умовах досить складно буде досягти позитивних результатів як для української економіки, так і для нашого суспільства в цілому.

Володимир РЯБІКА, голова підкомітету з питань розвитку молодіжного руху Комітету з питань молодіжної політики, фізичної культури, спорту і туризму:

— Новій владі не вистачає професіоналізму та вміння працювати без емоцій, по суті.

Михайло КОСІВ, голова підкомітету Комітету з питань культури і духовності:

— Новій владі заважає працювати сама нова влада. Розумію: очікуючи конституційних змін, які викличуть перерозподіл функцій у найвищих структурах влади (парламент — президент — уряд), Віктор Ющенко хотів зарезервувати за собою важелі впливу, перерозподіливши повноваження між «своїми» структурами (насамперед РНБОУ) та урядом. Можу навіть сказати крамольну річ: воно, може, було б і нічого, якби було кому передоручати повноваження. Все починається з людини, а не тільки з наданих їй повноважень. «Кадри вирішують усе», — щось мене потягнуло на спогади з часів студентської молодості. Але це так: у державі вирішальну роль відіграє панівна суспільна мораль. А що в нас?

Валерій ЛЕБЕДІВСЬКИЙ, голова підкомітету з питань адаптації законодавства Комітету з питань європейської інтеграції:

— Після «помаранчевої революції» Україна вперше обрала демократичного Президента, який має програму побудови демократичної та правової держави. Для її реалізації необхідний політичний консенсус між різними гілками влади, які мають працювати на реалізацію цієї програми. Таким суб’єктом, крім уряду, є Верховна Рада, якій у нинішньому складі бракує політичної волі для реалізації програми Президента, обраного більшістю громадян України. Тому я очікую, що новий парламент зразка 2006 року буде політичним партнером Президента в реалізації його програми і в ньому буде пропрезидентська більшість.

Віталій ОЛУЙКО, голова підкомітету з питань державного будівництва та адміністративної реформи Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування:

— Хоч як дивно, але сама собі заважає. Та й відсутні сили, які можна віднести до конструктивної опозиції. Сучасні опозиціонери роз’єднані, їх дії несистемні, вони лише здатні констатувати факти масових помилок, сварок, корупції всередині влади. Новій владі не вистачає кадрів, які підняли б її авторитет.

Сергій ДОРОГУНЦОВ, заступник голови Комітету з питань науки і освіти:

— Новій владі найбільш заважає сама влада. Вона сама собі шкодить тим, що від самого початку вибрала не тих людей, на яких могла б покластися — непрофесіоналів, людей, що обросли якимись родинними зв’язками, а це вже не керівники, котрі можуть своєму зятю, свату, брату давати якісь доручення контролювати, виконувати тощо. Це вже сімейні клани.

Віталій КОРЖ, член БЮТ:

— Відсутність досвіду, некомпетентність команди.

Василь ГОРБАЛЬ, член Комітету з питань бюджету:

— Переконаний, що ніхто. Але нова влада буде до парламентських виборів шукати злих демонів. Використовувати цей метод її чудово навчила Юлія Володимирівна Тимошенко.

Валерій АСАДЧЕВ, уповноважений представник фракції УНП:

— А хто заважає поганому танцюристу?

Матеріали підготувала
Катерина ПЛЕШКО