Закон і Бізнес


Телебачення нон-стоп

Парламент планує убезпечити глядачів від реклами


№4 (1094) 26.01—01.02.2013
3108

Народні депутати нового скликання вже підготували ряд законопроектів, які мають обмежити кількість реклами на телебаченні. Першими можуть постраждати виробники пива й ліків. Хоча цілком можливо, що згодом парламент скоротить і загальну кількість рекламних блоків.


Ініціативу обмежити обсяг реклами на вітчизняному телебаченні висловив голова Комітету ВР з питань свободи слова та інформації Микола Томенко (ВО «Батьківщина»). Щоправда, відповідного законопроекту в парламенті наразі немає, але нардеп відзначив, що має на меті домогтися зменшення обсягу реклами. Насамперед він планує зменшити кількість тих роликів, які переривають програми та фільми.

Разом з тим народні депутати вже підготували значну кількість ініціатив, які внесуть корективи до рекламного ринку. Зокрема, представник ВО «Свобода» Михайло Головко подав проект «Про внесення змін до законодавчих актів України щодо посилення боротьби зі зловживаннями у сфері продажу, споживання і реклами пива, алкогольних та слабоалкогольних напоїв» (№2062). Ініціатива, зокрема, передбачає заборону спонсорування теле- і радіопередач, театрально-концертних, спортивних та інших заходів виробниками пива й алкогольних напоїв.

Подібну ініціативу в співавторстві з однопартійцем Андрієм Шевченком підготував і М.Томенко. Щоправда, вони готові дозволити спонсорування телепередач виробниками пива, а ось алкогольні торговельні марки пропонують прибрати. Крім цього, нардепи хочуть заборонити рекламу пива на телеекранах з 6-ї ранку до 12-ї ночі та в усіх друкованих засобах масової інформації, крім спеціалізованих.

Обмежити рекламу ліків пропонують народні депутати від ВО «Батьківщина» Андрій Павловський, Олександр Дубовий і Валерій Дубіль, які підготували проект «Про внесення змін до статті 21 Закону України «Про рекламу» (№1123).

На їхню думку, реклама лікарських засобів, медичного обладнання, методів профілактики, діагностики й лікування може розміщуватися виключно в спеціалізованих виданнях, які розраховані на медиків. «Замість того щоб піти до лікаря й отримати медичну консультацію та допомогу від кваліфікованого спеціаліста, хворі заліковують себе аж до серйозних ускладнень. Хоча виявлення хвороби на ранніх стадіях дозволило б спростити лікування та уникнути зайвих витрат», — відзначають нардепи в пояснювальній записці до проекту.

Певні обмеження для фармацевтів парламентарі запровадили ще у квітні минулого року, коли внесли зміни до ст.21 закону «Про рекламу» й зобов’язали додавати до реклами медичних препаратів напис «Самолікування може бути шкідливим для вашого здоров’я». Однак чи погодиться ВР на повну заборону реклами медичних препаратів?

Навряд власники телеканалів та інших мас-медіа зрадіють прийняттю будь-якого з наведених проектів, адже реклама і пива, і ліків є для них прибутковою. Разом з тим не варто забувати, що одного разу парламент уже суттєво обмежив рекламу алкогольної продукції, тому не виключено, що ВР знову погодиться на такий крок.