Закон і Бізнес


Авіація на батарейках

Норвегія планує перейти на електролітаки


№38 (1388) 22.09—28.09.2018
3549

Норвезький уряд пообіцяв, що до 2040 року всі польоти місцевих авіаліній здійснюватимуться на літаках, двигуни яких працюють на… електриці.


Цього літа міністр транспорту Норвегії і директор компанії з експлуатації аеропортів разом злетіли в небо над Осло на двомісному Alpha Electro G2. Незвичність такого польоту — в самій назві літака.

Тим самим була підкреслена серйозність планів країни радикально знизити вуглецеві викиди в атмосферу, за які не в останню чергу відповідальна авіація. Уряд Норвегії має намір у найближчі 20 років перевести всі місцеві перельоти на електричні двигуни.

Значна частина території країни гориста, поблизу узбережжя — безліч островів. У зв’язку із цим здійснюється дуже багато польотів на короткі відстані. Причому політ часто триває від 15 до 30 хв. Переїзди по шосе, залізницею або по морю, як правило, займають більше часу, особливо взимку, коли сніг і лід можуть заважати пересуванню.

У використання електролітаків є й інші переваги, крім скорочення рівня викидів у атмосферу. Наприклад, маленьким апаратам потрібна коротша злітно-посадкова смуга, а значить, і територія аеропорту може бути менша.

Ці повітряні судна не такі гучні, тому їх можна використовувати в ранній і пізній час доби. І якщо вдасться знизити вагу батарей, то й самі літаки стануть легші. Таким чином, для них потрібно буде менше енергії.

Це означає, що скоротяться експлуатаційні витрати, отже, квитки подешевшають.