Закон і Бізнес


Оцінка від відвідувачів

Дані анкетування руйнують стереотип щодо недовіри до вітчизняної Феміди


№29 (1379) 21.07—27.07.2018
Руслана ФЕДОРОВА, заступник керівника апарату Вінницького міського суду Вінницької області
5869
5869

Важливим аспектом для працівників суду є довіра відвідувачів. Дослідження громадської думки щодо діяльності Вінницького міського суду Вінницької області — стимул для поліпшення організації роботи його апарату та вибору найбільш ефективних методів виконання завдань. Аби взаємозв’язок інституції з відвідувачами був ефективним, необхідні спеціальні стратегії, які допомо-жуть у розвитку.


Зі сторони видніше

Однією з таких стратегій є опитування громадян. Її успішно втілили в життя у Вінницькому міському суді. З 18.06 до 2.07.2018 було проведено анонімне опитування відвідувачів щодо ефективності роботи установи.

У Вінниці це вже традиція. Започатковував такі заходи у 2015 році голова суду Андрій Михайленко. На його думку, користь від опитування полягає в тому, що його результати дають можливість дослідити рівень надання послуг.

Анкети висвітлюють суспільні очікування від діяльності суду, діагностують наявні проблеми, і це дозволяє своєчасно знайти шляхи їх розв’язання. Проте ключовою метою анкетування є підвищення оцінки якості та визначення рівня довіри суспільства до суду.

Процедуру розпочали з розміщення оголошення про заплановане опитування на інформаційних стендах та офіційному сайті суду. Відвідувачі мали можливість заповнити анкету безпосередньо в самій будівлі, а також за допомогою спеціально розробленої для сайту форми в он-лайн-режимі в зручний для себе час.

Анкета містила 8 питань, які за тематикою було поділено на 3 блоки. Перший — питання щодо характеристики респондента, другий — оцінка якості роботи суду, третій — внесення пропозицій та побажань.

Тривало дійство 8 робочих днів. Загалом висловилося 70 відвідувачів.

Ложка дьогтю

Довіру до суду виявили 85% опитаних. Водночас майже 96% громадян належно оцінили якість і доступність інформації для відвідувачів. За підсумками опитувань минулих років цей показник залишається стабільно високим. Отже, можна дійти висновку, що комунікативна робота ведеться на належному рівні.

Понад 90% респондентів гідно оцінили ефективність організації роботи установи та відзначили, що працівники коректні, ввічливі та виявляють бажання допомогти.

Майже 95% опитаних зазначили, що задоволені роботою працівників апарату суду. А цей факт не може не свідчити про сумлінність, дотримання правил етикету та належний зовнішній вигляд. Приємно, що впродовж чотирьох останніх років даний показник зріс практично на 5%, а отже, динаміка є позитивною.

Керівництво установи постійно підтримує серед працівників традиції ввічливого та привітного спілкування з представниками сторін. Мабуть, саме тому 85% відвідувачів задоволені ставленням до себе.

Респонденти підтвердили, що результатом розгляду їхніх справ стало прийняття справедливого рішення. І впевнені в його об’єктивності близько 84% громадян, які висловлювалися за допомогою анкет.

Утім, рівень комфортності будівлі влаштовує далеко не всіх. Такого висновку дійшли, дослідивши графу побажань і пропозицій. У цій частині анкети відвідувачі залишили зауваження щодо коридору першого поверху, де немає достатнього освітлення, а підлога та стіни — у жахливому стані. Більшість учасників опитування звернули увагу на необхідність проведення капітального ремонту приміщення.

Однак працівники суду намагаються компенсувати неналежний стан будівлі доброзичливим ставленням. Тож завдяки привітній атмосфері 91% опитаних позитивно відгукнувся про установу.

Останнє запитання стосувалося довіри до судової системи в Україні. І 63% респондентів зазначили, що впевнені в правосудді.

Часові паралелі

Аналіз анкетування за попередні 4 роки підтверджує позитивну тенденцію:

• 2015—2016 роки — 68% громадян оцінили організацію роботи Вінницького міського суду на «добре» та «відмінно»;

• 2017 рік — понад 80% відвідувачів висловили установі довіру;

• 2018 рік — 85,2% довіряють суду, до якого прийшли.

Як бачимо, думка щодо суцільної недовіри громадськості до судової влади не знаходить свого підтвердження. Показники організації роботи апарату та вираження довіри до суду постійно зростають і мотивують на подальше самовдосконалення.

Результати даних анонімного анкетування відвідувачів підтверджують гармонізацію відносин суду з громадськістю та тенденцію до підвищення довіри до третьої гілки влади. Керівництво установи зацікавлене продовжувати аналіз думок громадян.

Нині кожен охочий має можливість у будь-який день та час висловити свої міркування щодо роботи суду, пройшовши анонімне он-лайн-опитування й викласти власні побажання та пропозиції. Для цього на сайті суду розміщено «Скриньку довіри».