Закон і Бізнес


З вірою у ВАКС


№25-26 (1375-1376) 26.06—06.07.2018
ЛЕВ СЕМИШОЦЬКИЙ
4096

Навіть перед ухваленням технічного закону про утворення Вищого антикорупційного суду народні депутати не обійшлися без промов про недостатню боротьбу з корупцією. Одні запевняли, що ВАКС — це те, що треба, інші залишилися з думкою, що й без нього можна подолати це явище.


Після виступів деяких народних обранців можна було дійти висновку, що доля чи не всієї країни залежить від появи нової установи. Мовляв, і студенти, і робітники тільки й цікавляться, коли ж запрацює суд, що посадить усіх корупціонерів. Утім, проект відповіді саме на це запитання і не дав.

У ньому не встановлено ні строків, упродовж яких Вища кваліфікаційна комісія суддів має оголосити конкурс, ні граничної штатної чисельності нової установи, не уточнено й інших технічних питань. Наприклад, хто направлятиме листи до наших міжнародних партнерів, аби вони вчасно надали кандидатури до експертної ради, і, власне, визначає перелік адресатів.

Є тільки один часовий проміжок — 12 місяців, упродовж яких формуватиметься склад суду. Однак у законі про ВАКС це дієслово має недоконаний вид, що допускає його розуміння як процесу, а не результату. І хоча глава держави закликав поквапитися, та навіть оптимісти припускають, що нова установа запрацює не раніше наступної весни.

Також буде непросто вивільнити дві окремі будівлі в столиці, де розміщуватиметься апеляційна та інші судові палати ВАКС. Адже саме такою є вимога закону. Навряд чи підійде будь-яке приміщення одного зі столичних районних судів, які теоретично можна було б ущільнити під час оптимізації. Крім того, суд не може мати сусідами по будівлі будь-який інший державний орган, установу чи організацію.

Разом з тим доведеться врахувати й необхідність задовольнити інтереси медіа та суспільства до перших судових процесів, що потребуватиме більш просторих залів засідань. Причому як в апеляційній, так і в першій інстанції.

Що ж, принаймні ще якийсь час суспільство може прожити з вірою у ВАКС. А згодом йому запропонують іншу причину, що перешкоджає боротьбі з корупцією, і нові установи, здатні її подолати.