Закон і Бізнес


В Україні розробляють нові критерії ризиків для перевірок бізнесу


30.05.2018 10:57
4254

Представники державних інспекцій розпочали навчання із застосування нових методик розробки критеріїв ризику та уніфікованих форм актів перевірок. Тепер ступінь ризику підприємства буде залежати не від одного, а від декількох параметрів.


Про це «ЗіБ» повідомили в Офісі ефективного регулювання (Better Regulation Delivery Office, BRDO).

Відтепер при визначенні таких критеріїв, кожен інспекційний орган має спершу визначити для себе основні цілі державного контролю (життя та здоров’я людини, належна якість продукції тощо), а також основні небезпечні події та негативні наслідки, на попередження яких спрямована його діяльність (наприклад, пожежі).

Голова BRDO Олексій Гончарук зазначив, що існуюча інспекційна система досі заточена фіксувати порушення та стягувати штрафи, у той час як основою її діяльності має бути управління ризиками.

Сьогодні Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, Державна регуляторна служба України та Офіс ефективного регулювання запустили перші навчання для представників всіх інспекційних органів з управління ризиками. Для зручності роботи розроблено інспекції на 10 тематичних груп у залежності від ризиків, з якими вони працюють. Наступні 2 місяці пройдуть з інспекціями «в полях», щоб кожна сфера отримала зрозумілу і логічну модель ризиків,  детальні та якісні чек-листи для контролю.

Досвід інспекцій планується використати, щоб підготувати зміни до рамкового закону.

Варто зазначити, що до кожного критерію інспекція визначить кількісні та якісні показники (наприклад, наявність порушень, зафіксованих під час попередньої перевірки) та бали, що присвоюються підприємству під час оцінки за критерієм. Таким чином, ступінь ризику того чи іншого підприємства залежатиме не від одного, а від кількох параметрів, що дозволить більш точно оцінювати справжню ймовірність настання небезпечної події або прогнозований масштаб негативних наслідків.

Більш якісними мають стати і уніфіковані форми актів (чек-листи) – відтепер питання у переліку можуть бути розділені за специфікою, а у самому акті фіксуватиметься, чи зафіксоване порушення призвело до негативних наслідків. Водночас, при їх підготовці інспекції мають не тільки визначити загальний перелік вимог, але й класифікувати їх за об’єктами або видами діяльності, на які вони спрямовані, а також за імовірністю настання негативних наслідків у разі їх порушення. Це дозволить бізнесу краще орієнтуватися як у самих вимогах, так і у їх пріоритетності.

Нагадаємо, 10 травня Кабінет Міністрів затвердив нові методики розробки критеріїв оцінки ризику та уніфікованих форм актів перевірки підприємств, що дозволить реально оцінити ступінь ризику суб’єктів господарювання та запровадити прозорі правила контролю бізнесу.