Діти і родичі топ-менеджерів, які працюють на високих посадах у компаніях, створюють ефект «негативного відбору». Вони отримують більше, менше працюють і гірше помічають інвестиційні можливості.
Такі висновки містяться у дослід-женні Банку міжнародних розрахунків (BIS) про вплив непотизму (кумівства) і «сімейного просування» в корпораціях.
Експерти з’ясували, що в компанії, де поширене це явище, менше ін-вестують і менше витрачають на дослідження. В середньому в кожного двадцятого топ-менеджера в США є влаштований на фірму родич. На ринках, що розвиваються, ситуація ще гірша, наголошується в доповіді.
Сімейщина виявлена в середньому в кожній третій компанії. Найменше — в тютюновій галузі й видобутку вугілля. А у фірмах, що займаються виробництвом продуктів харчування, видавничою справою, і ЗМІ важливі родичі є в кожного четвертого менеджера.
«У 193 фірмах з 50 тисяч виявлено унікальне явище: в кожного топ-мене-джера працює більш ніж один важливий родич», — відзначає «Коммерсант». При цьому «найнебезпечнішими» родичами для компаній виявилися діти власників і топ-менеджерів.