Закон і Бізнес


Запит на преюдицію


№7 (1357) 17.02—23.02.2018
2641

Майже через півроку після ухвалення процесуальної реформи народні депутати помітили, що вказані зміни можуть нести корупційні ризики та спричинити затягування розгляду справи по суті.


Аби запобігти цьому, зареєстрували проекти змін до Кримінального, Цивільного і Господарського процесуальних кодексів, а також Кодексу адміністративного судочинства (№8029, №8030, №8032, №8031 відповідно). Вони передбачають запровадження інституту преюдиційного запиту та уніфікацію касаційного провадження

Як стверджують автори, документи повинні сприяти прозорості формування складу суду та розгляду справ у Верховному Суді. Для цього, зокрема, скасують об’єднані палати як проміжні ланки перегляду кримінальних проваджень та постійні колегії у ВС.

Натомість пропонують запровадити інститут преюдиційного запиту та ще більше уніфіковувати касаційне провадження.

Усіма проектами процесуальне законодавство доповнюється новим розділом – «Преюдиційне провадження». Він визначає порядок розгляду преюдиційного запиту та положенням щодо змісту та випадку постановлення судами першої або апеляційної інстанцій преюдиційного запиту.

На думку народних обранців, прийняття вказаних проектів пришвидшить процес у випадку правової невизначеності. І, що вже традиційно, — начебто забезпечить єдність судової практики та створить передумови для належної реалізації права на справедливий суд.

Тобто, якщо ці зміни не схвалять, то, виходить, ні єдності, ні справедливості не буде.