Закон і Бізнес


Помічникам суддів можуть надати статус держслужбовця і створити їх резерв


Фото: ЧЕСНО. Фільтруй суд

12.02.2018 12:03
3021646

Відсутність у помічників суддів статусу держслужбовця призводить до корупційних ризиків, адже помічники суддів фактично причетні до ухвалення рішень, проекти яких готують. Однак при цьому вони не підпадають під дію Закону «Про запобігання корупції».


Про це йшлося на експертному обговоренні «Помічники суддів: правовий статус та місце у судовій системі», організованому Рухом ЧЕСНО в рамках кампанії ЧЕСНО. Фільтруй суд!, передає «ЗіБ».

Так, юрист Transparency International Україна Максим Костецький перерахував можливі корупційні ризики, які виникають за умови, коли в помічника судді немає статусу державного службовця. «Наприклад, помічники суддів можуть отримувати подарунки, можуть бути членами партій, можуть працювати в юридичних фірмах, які можуть бути безпосередньо пов’язані з тими чи іншими судовими справами», – наголосив М.Костецький.

За повідомленням Руху ЧЕСНО, заступниця начальника юридичного управління, начальник відділу правової експертизи Державної судової адміністрації України Тетяна Опанасюк запропонувала впровадити систему резерву помічників суддів: «Це коли суддя приходить працювати в суд і в нього є можливість вибрати собі помічника з резерву, які пройшли конкурс, але ще не стали помічниками суддів».

Голова Асоціації помічників суддів України Ольга Примак-Березовська, зауважила, що юридично помічник судді без статусу держслужбовця не несе жодної відповідальності в судовому процесі і не має права вчиняти дій процесуального характеру, «хоча кожен помічник судді на практиці такі дії вчиняє». Також вона підтримала проведення конкурсних відборів, ідею створення резерву помічників суддів, проведення психологічного тестування.

Секретар кваліфікаційної палати Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, суддя у відставці Станіслав Щотка розповів про власний досвід роботи з помічниками. Свого часу він при відборі помічників керувався професіоналізмом та рівнем знань кандидатів, проводив індивідуальні тести. Враховував не тільки рівень теоретичних знань кандидатів, а й професійні амбіції, сутнісне застосування знань і досвіду.

Закон і Бізнес