Закон і Бізнес


Скасування печаток: як зменшити ризики підроблення


19.07.2017 15:22
8579

Відсьогодні суб’єкт господарювання має право використовувати у своїй діяльності печатку, але її використання не є обов'язковим. Відбиток печатки не може бути обов’язковим реквізитом будь-якого документа та наявність або відсутність такого відбитку на документі не створюватиме юридичних наслідків.


19 липня 2017 року, набув чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо використання печаток юридичними особами та фізичними особами-підприємцями».

Цим законом унесено зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Господарського процесуального, Господарського, Цивільного, Цивільного процесуального кодексів, Кодексу адміністративного судочинства та ряду інших нормативно-правових актів.

Закон також встановив адміністративну відповідальність за вимагання державним органом або органом місцевого самоврядування наявності відбитка печатки на офіційному документі у вигляді штрафу у розмірі від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (тобто від 850 до 1700 грн.).

«На запровадження вказаних змін в українське законодавство вплинув світовий досвід, адже печатки не обов’язкові в багатьох країнах», - зауважив у коментарі для видання «Закон і Бізнес» партнер Spenser & Kauffmann Ігор Чернишенко.

Як альтернативу проставляння печатки на підприємстві, на його погляд можна запровадити механізм подвійного підпису. «Його використання зменшує ризики підроблення печатки та водночас забезпечує більш кваліфікований підхід до прийняття рішень, - переконаний юрист. - Хоча механізм проставляння подвійного підпису законодавчо не врегульований, втім здійснити це можливо шляхом внесення змін до установчих документів, внутрішніх положень або ж видавши довіреність особам, які будуть діяти спільно». 

Закон і Бізнес