Закон і Бізнес


Коли кар’єра важливіша за гроші

Що цікавить молодих юристів при виборі місця роботи


Аби отримати задоволення від роботи, одним потрібно більше грошей, іншим — вільного часу.

№21 (1319) 27.05—02.06.2017
Ірина КОНДРАТЬЄВА, право.ру
41300

Стати партнером — важливо, гроші — не головне, на погляди клієнта можна заплющити очі, а на особисте життя — у жодному разі. У цьому переконані молоді правники. Такі та інші відмінності співробітників американських юридичних фірм, котрі пропрацювали в них менше за 10 років, виявив лідер у галузі юррекрутингу Major, Lindsey & Africa, опитавши 1200 юристів зі 132 компаній.


Гаманець чи життя?

Що змушує молодого перспективного правника прийняти пропозицію працедавця? При тому, що майже 50% респондентів, котрі відповіли на це запитання в рамках дослідження, присвяченого особливостям нового покоління юристів, назвали компенсацію значущим чинником, визначальним у питанні вибору місця роботи він не є. Згідно з результатами дослідження, на чільне місце молоді фахівці ставлять корпоративну культуру фірми. Цей варіант відповіді випередив такі, як баланс роботи й особистого життя, перспективи просування по службі, зарплата й престиж фірми.

66% сказали, що вони розглянули б пропозицію про роботу з меншою зайнятістю, навіть якби це припускало нижчу оплату праці. Приваблює більш передбачуваний графік і цікаві проекти.

Коли опитаних попросили оцінити значущі аспекти корпоративної культури від 1 до 10, провідним чинником знову виявилася не зарплата, а баланс роботи й особистого життя: цей варіант отримав у середньому 7,7 із 10 балів — значно більше, ніж інші. «Раніше більшість юристів не говорили відкрито про те, що їм хотілося би більш гармонійного співвідношення зайнятості й особистого часу. Проте для покоління 2000-х ця тема не табуйована такою мірою, як для їхніх попередників», — говорить Мішель Файвел, партнер практики асоціатів (associates — молодші, старші юристи. — Прим. ред.) компанії ML&A. «Фактично ці юристи вимагають збалансованості від компаній, змушуючи їх пропонувати варіанти праці віддалено й інші можливості для гнучкого графіка».

Чим привабити молодого правника

На другому місці в списку важливих аспектів корпоративної культури опинилася політика підтримки різноманітності в колективі (гендерної, етнічної й т.д.) і готовність брати на роботу людей з обмеженими можливостями. Проте більше уваги на це все ж таки звертають ті, хто вже став партнером, зауважують автори дослідження.

«Схоже, що партнерів проблема різноманітності в юридичній індустрії турбує значно більше, ніж асоціатів. Партнери бачать проблему з погляду бізнесу: вони відчувають тиск клієнтів, які вимагають різноманітності в командах, і бачать ефективність таких команд, що, по суті, і приводить їх до розуміння значущості різноманітності», — говорить керуючий директор практики асоціатів у ML&A Ру Батт.

Дещо нижче в рейтингу значущих чинників у культурі фірми (5,3 бала) опинилися соціальна відповідальність компанії та дружня політика стосовно сімейних співробітників.

На бренд при виборі компанії молоді фахівці звертають меншу увагу, ніж прийнято думати. Те, як бізнес сприймається збоку, виявилося важливим тільки для 26,3% опитаних. Для 47,8% це другорядний чинник, а чверть уважають, що бренд не важливий зовсім. При цьому більшість упевнені, що з позиціонуванням їх працедавця все гаразд.

У ході дослідження увагу приділили й ставленню до клієнтів. Так, з’ясувалося, що молодим юристам не дуже важливо, щоб цінності клієнта збігалися з їх їхніми. За шкалою від 1 до 10 важливість збігу цінностей молоді юристи оцінили всього в 4,82 бала. Отже, якщо культура компанії відіграє для нового покоління працівників юрфірм ключову роль, клієнт може бути фактично будь-яким.

Партнерство в пріоритеті

Що стосується кар’єрних перспектив, то дослідження продемонструвало: значний відсоток (33%) «міленіалів» у великому юрбізнесі, як і раніше, бачить партнерство як основу цього, незважаючи на поширену думку про те, що для сьогоднішніх фахівців кар’єра нерідко другорядна. Чим довше юрист працює в компанії, тим сильніше зміцнюється намір піднятися вище по службі: у групі тих, хто пропрацював у компанії 5—7 років і більше, стати партнером мають намір 60%.

Правда, шлях до партнерства не завжди прямий: про прозорість у кадровій політиці своїх компаній заявили тільки 14,42%, більшість відзначила, що ясність у вказаних питаннях неповна.

Приблизно чверть респондентів заявили, що пропрацюють у компанії не більше від двох років, а майже 43% мають намір покинути фірму менш ніж через 5 років роботи.

Що стосується подальшого розвитку кар’єри, то впродовж 10 років сьогоднішні молоді спеціалісти бачать себе передусім на позиції інхаус-юристів (18,75% опитаних). Для 85,71% вибір на користь роботи в юрдепартаменті визначає кращий баланс роботи й особистого життя, 57,14% вказали на цінність можливості приймати бізнес-рішення, 14,29% заявили, що бачать у цьому фінансові перспективи.

Близькими за популярністю виявилися робота в держструктурах і некомерційних організаціях (16,28%). 8,82% людей заявили, що мають намір залишити право.