Закон і Бізнес


Ціна престижу


№15 (1313) 15.04—21.04.2017
6546

У Верховній Раді пропонують розширити визначення істотної шкоди та тяжких наслідків, щоб це поняття охоплювало не лише матеріальні збитки.


У 2014 р. народні депутати ухвалили зміни до ст.364 Кримінального кодексу уточнивши поняття «істотна шкода» й «тяжкі наслідки», передбачивши, що такими, у розумінні ст.ст. 364-367 (зловживання владою і посадовими обов’язками, службове підроблення тощо) вважається «шкода, яка в 100 і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян». Водночас до внесення змін положення можна було застосовувати і до нематеріальних тяжких наслідків та істотної шкоди.

Такими наслідками і шкодою могли вважатися порушення прав і свобод людини, підрив авторитету та престижу органів державної влади чи органів місцевого самоврядування, порушення громадської безпеки тощо.

Повернути попередні правила пропонується законопроектом «Про внесення змін до статті 364 Кримінального кодексу України щодо уточнення визначення істотної шкоди та тяжких наслідків» (№6318). Разом з тим, привертає увагу той факт, що підрив авторитету органів влади — поняття оціночне і до нього можна підвести практично будь-які порушення здійснені чиновником. А можна і не підводити. Як наслідок зміни можуть створити умови для корупційних ризиків.

Закон і Бізнес