Відсьогодні розгляд скарг платників податків може здійснюватись за процедурою відкритого розгляду в присутності ЗМІ, Ради бізнес-омбудсмена, Мінфіну і регуляторної служби. Така процедура можлива за письмовим клопотанням скаржника.
Про це ідеться в опублікованому сьогодні наказі Міністерства фінансів України від 28.09.2016 року №849 «Про затвердження Змін до Порядку оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами», передає видання «Закон і Бізнес».
Відповідно до затверджених змін, розгляд матеріалів скарг у відкритому засіданні відбувається виключно на підставі письмового клопотання платника податків про відкритий розгляд матеріалів скарги, що додається, яке повинно містити:
- перелік осіб з числа передбачених у пункті 5 цього розділу, залучення яких необхідне для розгляду матеріалів скарги у відкритому засіданні;
- надання згоди на розголошення контролюючим органом (посадовими особами) відомостей про такого платника, що становлять конфіденційну інформацію, комерційну чи банківську таємницю та стали відомі під час виконання посадовими особами службових обов'язків;
- надання згоди контролюючому органу на присутність залучених осіб під час відкритого засідання.
Не допускається відкритий розгляд скарги, якщо в матеріалах справи наявні відомості, що становлять державну таємницю. Також скаржник має право здійснювати технічну фіксацію засідання з розгляду матеріалів скарги за допомогою фото-, кінозйомки, відео-, звукозапису.
Клопотання розглядається контролюючим протягом 10 робочих днів з моменту його отримання. Про результати розгляду клопотання контролюючий орган повідомляє особу, яка його заявила, не пізніше п’яти робочих днів до дати розгляду матеріалів скарги.
Зразок клопотання можна завантажити за посиланням.