Закон і Бізнес


Важко бути «найкращим»

Юристам заборонили хвастати недобросовісними номінаціями й нагородами


Суд вирішив, що «суперюрист» повинен завжди уточнювати, за яким критерієм він визнаний найкращим.

№23 (1269) 04.06—10.06.2016
Дарина СЕМЕНОВА, Legal.Report
4302

Верховний суд штату Нью-Джерсі встановив правила для зазначення юридичних нагород. Приводом для цього стали численні скарги на неправомірне афішування правниками звань «Найкращий юрист» і «Супер юрист», які мають неофіційний характер і присвоюються однойменними американськими журналами.


«Адвокати порушують професійну етику, переказуючи таким чином свою перевагу над колегами», — написали судді. У тексті винесеного рішення наводяться випадки, коли навіть у підготовлених для суду паперах адвокати ставили такий «титул» перед ім’ям. Тепер зробити це вони не зможуть і писатимуть скромніше — «включений до списку найкращих юристів», посилаючись на організацію, що присвоїла звання.

Нові правила, встановлені судом Нью-Джерсі, багато в чому повторюють наявні норми для адвокатів Нью-Йорка. Їх ще в 2014 році прописав нью-йоркський комітет з питань професійної етики. Тепер в обох штатах такі звання отримали офіційну назву «порівняльних», і їх потрібно застосовувати при кожній згадці про подібну нагороду, повідомляє New York Law Journal.

18 травня спеціальний комітет з питань реклами суду Нью-Джерсі роз’яснив, що використовувати найменування «найкращий» з рекламною метою не заборонено. Але тільки в тому випадку, якщо організація, яка їх видає, доведе, що процес присвоєння був «вивіреним, обгрунтованим і добросовісним».

Установлено вимоги й до суворості відбору. «Простий підрахунок років практики і факт відсутності дисциплінарної історії» не підстава для нагороди й подальшої бравади, вказав судовий комітет.

При посиланні на своє «звання» юрист повинен згадувати, яка методологія застосовувалася в конкурсі та які тести він проходив. А найнеприємніше: така реклама повинна містити рядок: «Жоден з аспектів цієї реклами не був схвалений Верховним судом штату Нью-Джерсі».

Деякі нагороди, які розглянув комітет, не відповідали викладеним вимогам, повідомляє видання. Суд відзначив відсутність «сумлінності» у випадках з «Найкращим юристом» і «Суперюристом» і пояснив свою позицію: «Конкурси припускають успіх лише в тому випадку, якщо юрист достатньо популярний». Інакше кажучи, якщо за нього голосують по телефону, електронній пошті й у соцмережах.

Крім того, запорукою успіху в цих конкурсах є активність номінантів у діяльності самих видань — членські внески, участь у різних інтернет-конференціях, організовуваних ними для самореклами та реклами юристів. Все це не може бути підставою для отримання нагороди, вказав суд.

Рішення судового комітету з питань реклами має обов’язковий характер. У разі порушень розглядати справу й піддавати порушника санкціям будуть органи професійного співтовариства. Якщо, звичайно, не дійде до суду.