Закон і Бізнес


Пухкий бунт

Чого хочуть активісти руху проти боді-шеймінга


№21 (1215) 23.05—29.05.2015
ЮЛІЯ ВЕРБІ
4900

У виразу body shaming немає звучного і короткого аналога. Мається на увазі психологічний тиск, що надається сучасними стандартами краси на тих, чиї фігури далекі від загальноприйнятого ідеалу. І ось цьому на Заході тепер чинять опір. У соцмережах і офлайні представники обох статей вимагають толерантності до неідеальності. «Лента.ру» вивчила найяскравіші прояви «пухкого бунту».


Ангели або демони? 

Бути body positive, тобто що позитивно оцінює своє тіло і що любить його, — це модно. Але як бути, якщо все пізнається в порівнянні і щодня з кожної обкладинки на тебе дивиться худа супермодель, що заробляє мільйони? Прихильники боді-позитиву пропонують логічне рішення: треба зробити так, щоб манекенниць перестали вважати ідеалом краси.

Нікому не дістається від прихильників боді-позитиву так, як «ангелам Victoria’s Secret». Найдорожчі в світі моделі вже давно грають роль свого роду бьюти-індикаторів епохи: серед них є блондинки і брюнетки, чорношкірі і азіатки, і всі разом вони задають певні канони привабливості. Але 29-річна австралійська актриса Ребел Вілсон вважає, що цим дівчатам не можна служити ролевими моделями для звичайних жінок, тому вона з’явилася на церемонії MTV 2015 з масивними ангельськими крилами і написом THI№K на найоб’ємнішій частині тіла. Актриса закликала дівчат у всьому світі задуматися, чи дійсно вони повинні вважати «ангелів Victoria’s Secret» бездоганними.

«Ми — це вони»

У квітні 2015 року британська співачка Джамелія зробила в ефірі передачі «Добрий ранок, Британія» заяву, яка розлютила багатьох. На її думку, виробники одягу повинні внести свій внесок до боротьби з нездоровим способом життя і припинити випуск одягу великих розмірів (а саме, більше за британський розмір 18 (56-й). Те, що зірка також відзначила необхідність припинення випуску одягу нульового розміру (38—40), всі якось пропустили мимо вух.

Загалом, співачку звинуватили в дискримінації огрядних. Джамелія вмить стала антигероїнею соцмережі. У хід пустили хештег #WeAreTheThey («Ми — це вони»). Джамелія вибачилася: вона висловила співчуття, що її слова могли когось зачепити, але підкреслила, що має право висловлювати свою думку.

Бунт неготових

Ще один скандал виник у кінці квітня з приводу рекламної кампанії засобів для схуднення. Вивішені в лондонській підземці білборди із зображенням витонченої дівчини в бікіні запитували: «А ваше тіло готове до пляжу?» Численні критики кампанії оголосили, що постери формують «негативний образ тіла» і примушують людей відчувати себе необгрунтовано неповноцінними.

Плакати з владаркою стрункого «пляжного» тіла викликали різко негативну реакцію у пасажирів і бурхливу інтернет-полеміку. «Щоб бути готовим до пляжу, потрібно всього дві речі: будь-яке тіло і пляж», — писали в соцмережах.

Онлайн-петицію проти кампанії підписали 50 тисяч чоловік. У лондонському Гайд-парку планувалося провести і більш масову акцію протесту. Але це не було потрібно: плакати прибрали з підземки. Втім, представник транспортного управління Лондона пояснив, що рекламу демонтували виключно у зв’язку із закінченням тритижневого контракту.

Складно робити однозначні виводи, але ясно одне: народилася цікава тенденція, яка продовжить розвиватися. І кожен може вирішити для себе, що йому ближче: #BeachBodyReady або #EachBodyReady.