Кабінетом Міністрів України може бути встановлений спрощений порядок надання адміністративних послуг та інших платних послуг, пов’язаних з наданням адміністративної послуги за заявою заявника. Розмір плати за надання таких послуг встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Такі норми передбачені законопроектом №4322а про оновлення державного апарату та спрощення надання адміністративних послуг, положення якого разом з законопроектом №4323а обговорювали Міністр юстиції Павло Петренко із представниками Реанімаційного пакету реформ та грузинськими фахівцями, повідомляє "ЗіБ" з посиланням на Мін'юст.
Нагадаємо, дані законопроекти були прийняті в першому читанні на минулому тижні. Законопроектом №4322а, зокрема, передбачено переатестацію держслужбовців та суддів, а також ряд змін в роботі державних реєстраторів. Детальніше про це в матеріалі «ЗіБ» - ВР погодилась на переатестацію держслужбовців і суддів.
Зокрема, представники Реанімаційного пакету реформ зазначили, що проектом не чітко прописано, за які додаткові послуги можуть брати плату Центри надання адміністративних послуг.
«На нашу думку, річ має йти виключно про терміновість. Однак у законі мова йде про спрощення процедур, що деякими представниками влади, може бути трактовано по-своєму, і вони введуть плату, наприклад, за зменшення кількості документів чи самостійне заповнення усіх бланків», – зазначив представник РПР Олександр Солонтай.
У відповідь на це Міністр зауважив, що кількість документів для всіх, хто буде звертатися до Центрів надання адміністративних послуг, буде однаковою. Також усіх відвідувачів центрів у рівній мірі буде стосуватися норма, за якою саме працівники центрів мають заповнювати усі необхідні документи. «Під спрощеннями, за які може встановлюватися підвищена плата, ми маємо на увазі виключно терміновість надання послуги. Якщо в центрах мають змогу зробити паспорт не за два тижні, як це буде передбачено на загальних підставах, а швидше, то за терміновість можуть встановити додаткову оплату. При підготовці законів до другого читання ми внесемо зміни, якими конкретизуємо ці положення,щоб надалі не виникало подібних питань», – підкреслив Міністр юстиції.
Зауважимо, що можливість встановлення такого спрощеного порядку законопроектом також передбачено по відношенню до держреєстрації юросіб та фізосіб – підприємців, держреєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, тощо.
У свою чергу депутат Грузинського парламенту, екс-керівник реєстраційної служби Грузії Георгій Вашадзе зазначив, що подібна система ефективно працює у Грузії. Держава має контролювати дотримання максимально допустимих термінів надання послуг. Водночас, якщо центр має змогу зробити певну кількість операцій швидше зазначеного у законі терміну, він зможе надавати цю послугу. «Бувають різні випадки у житті, і якщо комусь вкрай терміново потрібен закордонний паспорт, і ця людина може собі дозволити заплатити за це більшу суму, вона має право зробити це легальним шляхом, а не шукати фірми посередники, які зроблять це за нього в обхід законодавства», – сказав Георгій Вашадзе.
Також представники РПР висловили занепокоєння, що при передачі частини функцій з надання адмінпослуг на місця може виникнути конкуренція між існуючими реєстраційними службами та центрами, які будуть створюватися місцевою владою.
«Це питання буде вирішуватися через поступове передання права надавати послуги на місця. Якщо органи місцевого самоуправління технічно можуть надавати ті чи інші послуги, ми передаємо їм право робити це. З часом всі послуги, які надає реєстраційна служба перейдуть до Центрів надання адмінпослуг, а реєстраційні служби буде ліквідовано», – наголосив Павло Петренко.
Матеріали за темою
Правові наслідки оголошення особи померлою
17.04.2024
Особливості спадкування у четверту чергу
05.04.2024
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!