Парламент підтримав урядові пропозиції щодо внесення змін до деяких законодавчих актів, які має прийняти Україна для лібералізації візового режиму з Європейським Союзом. Основна мета — запобігання та протидія дискримінації. Про сексуальну орієнтацію як підставу порушення рівності прав і свобод у документі безпосередньо не згадується.
Як запевнив Валерій Пацкан, презентуючи проект закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (щодо запобігання та протидії дискримінації в Україні) (№4581), «ті норми, які викликали найбільше обурення у народних депутатів, тобто визначення терміна «сексуальні меншини», прибрано».
Зокрема, як наголосив доповідач, вилучено положення, яке запроваджувало поняття «оголошений намір про дискримінацію». Під нього підпадали «публічні дії, спрямовані на розголошення бажання поводитися з особою та/або групою осіб за їх певними ознаками менш прихильно, ніж з іншою особою та/або групою осіб в аналогічній ситуації». Не буде й обов’язку відповідача в судових спорах спростовувати відсутність фактів дискримінації, якщо позивач доведе обгрунтованість своїх припущень.
Водночас змінено визначення самого поняття «дискримінація». Тепер це не «рішення, дії або бездіяльність, спрямовані на обмеження або привілеї» щодо певної групи осіб, а лише «ситуація, за якої особа та/або група осіб... зазнає обмеження у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами в будь-якій формі, встановленій цим законом». Як виняток допускаються такі обмеження, якщо вони мають «правомірну, об’єктивно обгрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними».
До переліку дискримінаційних ознак, що перелічені й у ч.2 ст.24 Конституції, додано вік, інвалідність, громадянство та сімейний стан, «які були, є та можуть бути дійсними або припущеними». Водночас розширюється перелік форм дискримінації. До них тепер належатимуть підбурювання до дискримінації, пособництво у дискримінації та утиск.
Особа, яка вважатиме, що стосовно неї виникла дискримінація, отримала право звернутися із скаргою не лише до омбудсмена чи суду, а й до державних органів та органів місцевого самоврядування. Причому уповноважений з прав людини може самостійно звертатися до суду із заявами про дискримінацію «з метою захисту суспільних інтересів».
Та чи задовольнять такі зміни керівництво ЄС і чи не висуватимуться додаткові вимоги для спрощення візового режиму, зокрема, в частині врахування в тому числі й інтересів сексуальних меншин? Адже навряд чи від європейських експертів за складними правовими конструкціями можна приховати справжній зміст
Матеріали за темою
Прояви антисемитизму стануть новою формою об’єктивної сторони — перше читання
в„–51 (1557), 18.12—24.12.2021
В індустрії ігор оголосили війну сексизму
в„–50 (1556), 11.12—17.12.2021
Вчительку року спочатку нагородили, а потім відправили за ґрати
в„–46 (1552), 13.11—19.11.2021
У ЄС визначили, в яких країнах майже немає гендерної нерівності
в„–45 (1551), 06.11—12.11.2021
Ще один працівник домігся від Tesla мільйонних виплат за расизм
в„–41 (1547), 09.10—20.10.2021
В Україні ввели поняття антисемітизм та відповідальність за його прояви — прийнято закон
в„–39 (1545), 25.09—01.10.2021
Полякам указали, що гроші несумісні з ворожою ідеологію до ЛГБТ
в„–37 (1543), 11.09—17.09.2021
Суспільство повинне протистояти упередженням, які продовжують завдавати шкоди жінкам — адвокат
в„–35 (1541), 25.08—03.09.2021
Образливе слово начальника обійшлося Tesla в мільйон доларів
в„–34 (1540), 14.08—24.08.2021
Американці зможуть вказувати в документах будь-яку стать
в„–28 (1534), 10.07—16.07.2021
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!