Персоналізація відповідальності, перенесення акценту з відповідальності держави (читай – Системи) на конкретного державного чиновника є єдиним ефективним засобом очищення влади та докорінної зміни її роботи. Ми не можемо усіх звільнити і набрати інших. У нас немає Інших людей.
Таку думку щодо проведення люстрації у своїй статті «Народна люстрація або Принцип персональної відповідальності» висловив суддя Львівського окружного адміністративного суду, доктор юридичних наук Володимир Кравчук.
«Люди діють під впливом мотивів, які, в свою чергу, формуються потребами. Досить часто мотивація державного службовця формується під впливом неправомірних потреб. Людині в голову не залізеш. Її мотиви – це таємниця. Але яка б мотивація не рухала чиновником, вона реалізується у конкретних рішеннях, діях або бездіяльності у певній правовій формі. Поза правом держава не існує. Кожен крок чиновника може бути перевірений на відповідність праву і, насамперед, його писаної частини – закону. І в цьому ключ до впливу на мотивацію», - пише суддя.
На його думку, потрібен прямий взаємозв’язок між цінностями (потребами), мотивами і рішеннями (діями) чиновника. Незаконні рішення повинні негативно впливати на нього, порушення повинно викликати «біль». Від порушення повинна страждати ділова репутація, кар’єра чиновника, повинен знижуватися дохід, повинна виникати тривога за «світле майбутнє».
«Допоки реальні автори порушень залишаються безкарними, будь-які спроби змінити Систему є марними. Система – це колективний псевдонім, за яким ховаються як чесні і старанні службовці, - повірте, є й такі! - так і нездари, які не мають ані кваліфікації, ані сумління. І годі розібратися хто є хто, якщо за все відповідає Система», - вважає В.Кравчук.
Як саме на практиці провести народну люстрацію і реалізувати Принцип персональної відповідальності читайте тут.
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!