Французи вважають за краще працювати з невеликими компаніями
Попри кризу, у Франції відкриваються невеликі юридичні фірми, що змушує непокоїтися великі компанії, які досить болісно переживають несприятливі у фінансовому відношенні часи. Що дозволяє новим фірмам, які в країні називають юридичними бутиками, відчувати себе впевнено, всупереч розхожій думці, що під час кризи виживають тільки великі та сильні?
Дані про фінанси 50 найбільших французьких юрфірм були опубліковані місяць тому. Судячи з них, у французьких юристів немає приводів для радості. Причому, якщо катастр-фі¬чне падіння ринку в 2009 році не дуже позначилося на доходах найбільших компаній, то перехід провідних фахівців на вільні хліби — серйозний привід для занепокоєння.
Наприклад, цього року фірма Lеfevre Pelletier & Associеs втратила майже половину своїх партнерів. Утрат, хоч і не таких суттєвих, зазнали й інші. Згідно зі статистикою, підготовленою консалтинговою компанією Day One, в першій половині 2010 року змінили роботу 114 партнерів, це на 41% більше, ніж за анало¬гічний період 2009-го.
За цей же період з’явилося мінімум 10 нових юрфірм. Більш ніж третина співробітників, які змінили місце роботи, почали практикувати самостійно. Біль¬шість відкритих фірм — невеликі юридичні бутики. Один з них — Cabinet Noir & Associеs, офіс якого розташований у Ліоні. Засновниця компанії Юлія Нуар уважає, що основний недолік місцевих юридичних компаній — звичка покладатися на «зоряних» партнерів на шкоду решті співробітників. «У США чи Британії ти методично будуєш кар’єру і цілком можеш дорости до партнерства, — пояснює Ю.Нуар. — У Франції все не так. Коли адвокатові виповнюється 40 років, він розуміє, що рости нікуди. На попередніх місцях я цілком могла б стати партнером, проте цього не відбулося: від мене нічого не залежало».
Ймовірно, багатьох здивує, що в Парижі більшість клієнтів уважають за краще працювати з невеликими юркомпаніями вузької спе¬ціалізації. Тенденцію змі¬щення інтересу замовників у бік бутиків пришвидшила й економічна криза останніх років: великі клієнти різко скорочують витрати на юрпослуги, що грає на руку невеликим фірмам з гнучкішою ціновою політикою.
Крім того, у великих фірмах зіпсувалися відносини між партнерами. Виникли сумніви в правильності вибраної стратегії розвитку, спеціалізації чи позиціонування на ринку. Напри¬клад, у червні 2010 року велика французька фірма Wilinski Scotto & Associеs втратила частину юристів, які, відокремившись, створили компанію Scotto & Associes.
Якщо 10 років тому у Франції працювало щонайменше 6 величезних юр¬фірм, то сьогодні залишилися дві-три компанії, яким удалося впоратися з труднощами й уникнути відходу частини команди. Не виключено, що через кілька років на цьому ринку буде дві-три великі юрфірми, але при цьому з’явиться безліч бутиків.
Коментарі
Отличная статья!