«Закидати» рекламою зможуть тільки тих, хто бажає
Найближчим часом росіян можуть позбавити надокучливих повідомлень рекламного характеру, принаймні в есемесках. До Держдуми внесений законопроект, який заборонить без дозволу абонента розсилання реклами за допомогою смс, голосових повідомлень або факсом.
Поправки пропонується внести до ст.18 федерального закону «Про рекламу», де буде обумовлено, що поширення реклами мережами електрозв’язку, «зокрема шляхом використання телефонного, факсимільного, рухомого радіотелефонного зв’язку» допускається тільки за наявності письмової згоди абонента чи адресата.
Необхідність уточнень виникла через те, що нині в законі недостатньо чітко обумовлено, що саме можна вважати попередньою згодою абонента і в яких випадках вона вважається отриманою.
У пояснювальній записці до документа також указується, що п.2 ст.18 чинного законодавства фактично узаконює рекламний смс-спам у випадку, якщо абонентів, котрі отримують рекламу, вибирає фахівець компанії. Так, у законі передбачено, що «не допускається використання мереж електрозв’язку для поширення реклами із застосуванням засобів вибору чи набору абонентського номера без участі людини (автоматичного додзвонювання, автоматичного розсилання)».
Автор ініціативи — «єдинорос» Максим Коробов — наполягає на тому, щоб у ч.1 ст.18 вищезазначеного закону було чітке пояснення, що таке попередня згода абонента на отримання реклами. На його думку, таке роз’яснення має бути обов’язковим. Крім того, депутат уважає, що користувач повинен давати таку згоду тільки письмово.
За його словами, для реалізації закону компаніям, котрі надають послуги мобільного зв’язку, доведеться укладати угоди з кожним зареєстрованим абонентом. «Компанії з цим упораються», — заявив «єдинорос».
Що ж стосується тих, хто ще не вибрав мобільного оператора, то процедура буде дещо простішою: в анкеті, яка зазвичай заповнюється при підключенні, з’явиться нова графа, де абонент погодиться або відмовиться отримувати рекламу.
«Подібний спам, який ми з вами отримуємо, — це порушення прав споживача. Особливо дратують смс-повідомлення. Якщо законопроект буде прийнято, порушникам доведеться відповідати згідно з КпАП: штраф для юридичних осіб становитиме від 100 тис. до 500 тис. руб. (від майже 25 тис. до 125 тис. грн.)», — заявив М.Коробов.
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!