Рахунковою палатою перевірено використання коштів Державним управлінням справами (ДУС) у 2003 році за бюджетними програмами: «Організаційне, інформаційно-аналітичне та матеріально-технічне забезпечення діяльності Адміністрації Президента України»; «Обслуговування діяльності Президента України»; «Фінансова підтримка санаторно-курортних закладів Державного управління справами». Встановлено низку фактів неефективного або взагалі протиправного використання бюджетних коштів та державного майна.
Рахунковою палатою перевірено використання коштів Державним управлінням справами (ДУС) у 2003 році за бюджетними програмами: «Організаційне, інформаційно-аналітичне та матеріально-технічне забезпечення діяльності Адміністрації Президента України»; «Обслуговування діяльності Президента України»; «Фінансова підтримка санаторно-курортних закладів Державного управління справами». Встановлено низку фактів неефективного або взагалі протиправного використання бюджетних коштів та державного майна.
У 2003 році ДУС було головним розпорядником коштів за 33 бюджетними програмами на загальну суму майже 400 млн гривень. Перевірка використання коштів державного бюджету лише за трьома вказаними програмами, обсяг видатків на реалізацію яких становив майже 50% від загальної суми видатків, свідчить, що ДУС не забезпечує належне виконання основних функцій головного розпорядника коштів, встановлених Бюджетним кодексом.
Відсутність чітко визначених цілей та розмежування напрямів діяльності за бюджетними програмами, пов’язаними з функціонуванням Президента України, Адміністрації Президента України та ДУС, призводить до викривлення змісту цих програм та дійсних обсягів видатків, які безпосередньо спрямовуються на обслуговування діяльності Президента України та утримання кожної з цих державних структур, а також до бюджетних правопорушень.
У цілому, як повідомляє прес-служба Рахункової палати, за результатами перевірки виявлено бюджетних правопорушень на 97 млн грн., неефективне використання коштів становило 11 млн гривень. Безпосередньо у 2003 році з бюджетними правопорушеннями використано 81,7 млн грн., або 43,8% від обсягу використаних за цими програмами коштів.
Аудиторами РП встановлено, що головна мета утворення ДУС як єдиного органу з матеріально-технічного та іншого забезпечення діяльності Президента, Верховної Ради, Кабінету Міністрів, інших державних органів, яка передбачала зменшення бюджетних витрат на їх утримання та забезпечення ефективного управління державним майном, закріпленим за цими установами, не досягнута. Зменшення бюджетних витрат так і не відбулося. При цьому матеріально-технічне забезпечення діяльності Верховної Ради та Кабінету Міністрів ДУС не здійснює.
Перевірка виявила, що в підпорядкуванні ДУС функціонують посередницькі структури, які не мають безпосереднього відношення до забезпечення діяльності Президента, а напрями їхньої діяльності не входять до завдань, покладених на ДУС. Формування майна таких комерційних структур здійснено з порушенням вимог чинного законодавства.
Аудитом також встановлено, що в Державному управлінні справами склалася стала практика залучення спонсорської допомоги на забезпечення власної діяльності та діяльності Адміністрації Президента. Останнє суперечить вимогам закону «Про джерела фінансування органів державної влади».
Тільки у 2003 році залучено спонсорської допомоги в сумі 44 млн грн., що в 1,3 раза перевищує затверджений у державному бюджеті обсяг видатків за бюджетною програмою «Організаційне, інформаційно-аналітичне та матеріально-технічне забезпечення діяльності Адміністрації Президента України». З них 7,8 млн грн. витрачено на безпосереднє забезпечення діяльності Адміністрації та Державного управління справами. За рахунок одержаної спонсорської допомоги проводився ремонт та реконструкція адміністративних будинків, купувався легковий автотранспорт, побутова, офісна та комп’ютерна техніка, проводилося облаштування меблями приміщень Адміністрації Президента та інші витрати, які повинні здійснюватися виключно за рахунок бюджетного фінансування в межах, передбачених законом про державний бюджет на відповідний рік.
Під час перевірки фахівцями Рахункової палати виявлено, що з одержаних у 2003 році від Укрзалізниці 12,5 млн грн. спонсорської допомоги на придбання медичного обладнання для клінічної лікарні «Феофанія» за цільовим призначенням використано лише 1,4%.
Вилучення Державним управлінням справами у 2003 році майна та фінансових ресурсів Національного комплексу «Експоцентр України» на суму
2,7 млн грн. і використання їх на власні потреби та потреби підвідомчих йому організацій призвело до фінансових збитків «Експоцентру» в сумі 1,4 млн грн. та викликало необхідність прийняття у 2004 році указу Президента щодо додаткового залучення коштів державного бюджету для виконання покладених на «Експоцентр» завдань. За рахунок коштів «Експоцентру» придбано дорогі легкові автомобілі, побутову техніку, меблі та предмети інтер’єру. Аналогічне вилучення коштів «Експоцентру» тривало й у 2004 році, за п’ять місяців якого ДУС вилучено 1,5 млн грн.
Про результати перевірки Колегія РП проінформувала главу держави та Верховну Раду.
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!