Уникнення ідентифікації на ринку є єдиною можливістю підприємства відстояти рівень звичайної ціни
З 1 січня набрала чинності нова редакція ст.39 Податкового кодексу, що закріплює методи визначення та порядок застосування звичайних цін. У зв’язку з такими нововведеннями у бізнес-середовищі наразі актуальним є питання, як виправдати свою цінову політику й систему знижок перед органами контролю, не порушуючи при цьому чинного законодавства? Під час засідання комітету фінансів і права клубу готельєрів та рестораторів Ноteliero учасники отримали відповідь на це питання.
Інструменти захисту
До 2013 року звичайні ціни застосовувались у разі здійснення платником податків бартерних операцій, операцій з пов’язаними особами та операцій з «нестандартними» платниками податку на прибуток. З 1 січня в ст.39 ПК з’явилася ще одна підстава для застосування звичайної ціни, що сформульована законодавцем як «інші випадки, визначені цим Кодексом».
Незважаючи на те, що обов’язок доказування невідповідності ціни договору (угоди) рівню звичайної ціни покладено на органи ДПС, процедура роботи з останніми, на переконання керуючого партнера Аудиторської фірми «Аксьонова та партнери» Олени Макеєвої, значно ускладнилась. «Найлегший шлях для податкових інспекторів — це використовувати ті інструменти, котрі закладені в Податковому кодексі, зокрема, звичайні ціни», — відзначила вона.
Повідомлення власної ціни на товари (роботи, послуги) шляхом розміщення оголошення в друкованому виданні було однією із можливостей підприємства виправдати рівень звичайної ціни. Така можливість була до 1 січня цього року, однак чинне податкове законодавство нівелює зазначений інструмент.
Вивірена та продумана маркетингова політика, відхід від ідентифікації товару, роботи чи послуги підприємства з аналогічними на ринку шляхом надання продукту певної «унікальності» та додаткових характеристик є єдиною можливістю довести рівень звичайної ціни, переконана О.Макеєва. «Законодавство наразі вимагає від бухгалтерів креативності», — поділилася власними думками з учасниками засідання доповідач.
Пунктом 39.2 ст.39 ПК закріплено такі методи визначення звичайної ціни:
«а) порівняльної неконтрольованої ціни (аналогів продажу);
б) ціни перепродажу;
в) «витрати плюс»;
г) розподілення прибутку;
д) чистого прибутку».
О.Макеєва порадила представникам бізнес-середовища обрати та зафіксувати в обліковій політиці компанії, що є складовою фінансової звітності останньої, той метод визначення звичайної ціни, котрий буде найбільш доказуваним та аргументованим під час перевірки органами контролю.
Прикметно, що згідно з п.39.17 ст.39 ПК «під час проведення аукціону (тендеру) звичайною вважається ціна, що склалася за результатами такого аукціону (тендеру)», якщо проведення такого передбачено законодавством.
Оформлення знижок
Велика кількість компаній задля максимізації рівня продажу власних товарів, робіт чи послуг упроваджує систему знижок у контексті загальної цінової політики. Правильне розроблення й упровадження системи знижок допоможуть уникнути податкових ризиків, пов’язаних з обгрунтуванням звичайної ціни відповідно до чинного податкового законодавства.
Водночас упровадження компанією системи знижок та спеціальних цінових пропозицій вимагає правильного документального оформлення. Стосовно цього питання О.Макеєва дала учасникам засідання низку порад. На її переконання, необхідним є вивчення та дослідження ринку аналогічних товарів, робіт чи послуг, виготовлення та розміщення в різних формах реклами стосовно впровадження компанією спеціальних цінових пропозицій та проведення рекламних акцій з розіграшами призів.
Поряд з іншим задля «озброєння» перед органами контролю доповідач порадила компаніям розробити положення про комерційну таємницю та конфіденційну інформацію, що дозволить не надавати при перевірці певну інформацію, спираючись на закон «Про захист персональних даних».
Слід відмітити, що законопроектом «Про внесення змін до Податкового кодексу (щодо трансфертного ціноутворення)» від 4.12.2012 №11477 передбачається, що контроль за ціноутворенням здійснюється при проведенні операцій, обсяг яких з кожним контрагентом становить понад 50 млн грн. на рік.
Матеріали за темою
Обмеження щодо управління цінними паперами можуть бути змінені
в„–19 (1473), 16.05—22.05.2020
Антимонопольні перевірки міститимуть набагато більше ризиків, ніж обшуки правоохоронців
в„–10 (1464), 14.03—20.03.2020
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!