Нардепи планують модернізувати вузи, укрупнивши їх
Відразу семеро народних депутатів унесли законопроект, який передбачає укрупнення вищих навчальних закладів. У парламенті переконані, що статус вузу має визначатися за кількістю учнів. Проте експерти відзначають, що запропонованим нормам не відповідали б провідні світові університети.
Пропозиції містяться в законопроекті «Про вищу освіту» (№7486-1). За словами одного з його ініціаторів, «регіонала» Максима Луцького, в документі пропонується залежно від кількості студентів давати визначення навчального закладу — університет, академія, коледж або профе¬сійний коледж. Так, щоб бути національним університетом, вузу необхідно буде набрати 10 тис. студентів.
М.Луцький відзначив, що не повинно бути такої ситуації, коли існують «п’ять національних гума¬нітарних, п’ять національних технічних університетів тощо».
Також нардеп розповів, що планується закріпити на законодавчому рівні зовнішнє незалежне оцінювання. Зокрема, вступати до вишів можна буде на базі результатів ЗНО, атестата і вступних іспитів на рівній основі. Проект передбачає і розширення автономії національних ВНЗ, зокрема й у фінансовому плані.
У свою чергу екс-міністр науки й освіти Станіслав Ніколаєнко запропонував Комітету ВР з питань науки і освіти не встановлювати чіткої кількості студентів для визначення класифікації вузів. «Не пишіть у закон, що класичний університет — це 10 тис. студентів. Оскільки за цією класифікацією ні Сорбонна, ні Лондонський університет, ні Кембридж, ні Гарвард не потраплять до класифікації класичних університетів», — відзначив він. Як компроміс С.Ніколаєнко запропонував написати: «...як правило, становить таку-то кількість».
Також екс-міністр уважає, що було б доцільніше зробити незалежну оцінку якості надання освітніх послуг вищими навчальними закладами і забрати ліцензії в тих, хто не відповідає високим стандартам. Він застеріг: непродумані кроки щодо закриття чи укрупнення університетів можуть спричинити студентські страйки, як це було, наприклад, у м.Сумах кілька років тому.
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!