В одних країнах 10% чайових — середня норма, а десь їх визнають образою
У країнах світу сформувалась абсолютно різна культура подяки за сервіс. Офіціант у США може бігти за вами й обурюватися, що ви дали йому мало чайових. А в Японії залишену на столі монету поспішать повернути як забуту.
У США часто жартують: тільки подання податкової декларації бентежить більше, ніж чайові. Їх заведено давати завжди, але розмір варіюється залежно від штату, місця (ресторан, бар, закусочна, таксі, доставка тощо) і вашої задоволеності сервісом. У середньому розмір чайових — від 10 до 20%, повідомляє Бі-Бі-Сі.
Як і в більшості азійських країн, в Китаї культура чайових не прижилася. Десятиліттями чайові були заборонені й вважалися хабаром. Дотепер дякувати за сервіс там не заведено.
У ресторанах, які відвідують місцеві жителі, офіціанти не отримують «на чай». Виняток — ресторани для туристів або готелі, що приймають іноземців. У такому разі чайові потрібно залишати тільки носильникам багажу.
Філософія японського етикету полягає в тому, що хороший сервіс займає чільне місце. Навіть на заходах, де чекають чайових, вони подаються в спеціальних конвертах на знак подяки і поваги.
У 1955 році у Франції прийняли закон, за яким чайові включалися в рахунок, і це перейняли інші країни Європи та решти світу. Передбачається, що це збільшує зарплати офіціантів, а також робить їх менш залежними від чайових.
Працівників японських готелів, які вирізняються ввічливістю, тренують делікатно відмовлятися від чайових.
Матеріали за темою
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!