Працівники поліції не повідомляють Центр надання безоплатної вторинної правової допомоги про затримання осіб, а деякі затримання навіть не відображені у Журнал обліку доставлених, відвідувачів та запрошених до відділу поліції.
Такі висновки зробили представники Національного превентивного механізму та регіональнго координатора взаємодії з громадськістю Уповноваженого ВРУ з прав людини під час візиту до Вознесенського відділу поліції ГУНП у Миколаївській області, передає «Закон і Бізнес».
Як повідомляє омбудсмен, перше негативне враження моніторингової групи – це відсутність належної комунікації. Переговорний пристрій «вулиця-черговий» у відділі не працює. Несправною виявилася кнопка виклику чергового на вимогу людини з інвалідністю. Облаштування пандусу викликає окреме занепокоєння, адже скористатись ним самостійно людині на інвалідному візку неможливо у зв’язку з тим, що облаштований він з порушенням будівельних норм.
Крім того, з порушеннями вимог наказу МВС України від 28.04.2009 р. № 181 «Про організацію діяльності чергових частин органів і підрозділів внутрішніх справ України» ведеться Журнал обліку доставлених, відвідувачів та запрошених до відділу поліції. У ньому в переважній більшості випадків посада, прізвище працівника поліції та мета доставляння (прибуття) громадян не зазначаються.
Натомість у відвідувачів вимагають надати свої персональні дані (дату та місце народження). Крім цього, в ході опитування працівників поліції було встановлено, що, починаючи з січня 2017 року, щодобово до ГУНП в Миколаївській області направляються у сканованому вигляді відомості про всіх без винятку осіб, облікованих в журналі, що не передбачено вищезазначеним наказом, наказом МВС України від 12.10.2009 р. № 436 «Про затвердження Положення про Інтегровану інформаційно-пошукову систему органів внутрішніх справ України» та є порушенням статті 32 Конституції України.
Під час ознайомлення зі службовою документацією Вознесенського відділу поліції представниками НПМ встановлено, що 14 лютого 2017 року працівниками поліції затримано за підозрою у вчиненні кримінального правопорушення громадянина Н., якого було доставлено до відділу, але в журналі вказаний громадянин не обліковувався. Громадянина Н. було затримано у порядку п. 2 ч. 1 ст. 208 КПК України та поміщено до ІТТ № 3 ГУНП в Миколаївській області.
Під час звірки з регіональним Центром надання безоплатної вторинної правової допомоги у Миколаївській області встановлено два випадки неінформування Центру про затримання осіб за підозрою у вчиненні кримінального та адміністративного правопорушення, що є порушенням права на правову допомогу та захист.
Також у омбудсмена зазначили, що на неналежному рівні організована робота із забезпечення права на медичну допомогу. У відділі поліції відсутній наказ про призначення посадових осіб, відповідальних за надання домедичної допомоги утримуваним. Медична аптечка чергової частини розукомплектована, а у наявних препаратів спливли терміни зберігання.
У черговій частині відсутній перелік закладів охорони здоров’я, які надають замісну підтримувальну та антиретровірусну терапію. Черговий не знає алгоритму дій у разі затримання (доставляння) особи, яка потребує такого лікування.
Уповноважений ВР з прав людини заявляє, що керівництву Національної поліції будуть направлені відповідні акти реагування, в яких будуть надані рекомендації стосовно усунення недоліків, виявлених під час моніторингового візиту національного превентивного механізму.
Матеріали за темою
Лубінця обрано на посаду омбудсмена
01.07.2022
Усі державні органи зобов’яжуть співпрацювати з УБО, аби допомогти бізнесу
в„–25 (1479), 20.06—26.06.2020
Денисова може втратити посаду, а її наступнику дадуть більше повноважень
в„–15 (1469), 18.04—24.04.2020
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!