Асоційоване партнерство - вершина кар'єри або ще одна сходинка у професійному розвитку?
Зі зростанням інтересу до інституту партнерства в Україні з'явилося багато питань, які стосуються практичної реалізації даного нововведення на практиці. Ні для кого не є секретом, що сьогодні в юридичній фірмі вершиною кар'єрного розвитку і найвищим рангом є статус партнера. І отримати його мріє чи не кожен молодий спеціаліст, який не бажає задовольнятись синицею в руці. Однією із сходинок на шляху до заповітної мети є посада асоційованого партнера, що слідує, як правило, одразу за радником. У чому ж особливості даного статусу? І чи можна його вважати вершиною кар'єрного просування?
Асоційований і повноправний партнер - чи є різниця?
Безумовно, є, і досить відчутна.
1. З одного боку, асоційований партнер наділяється правом вже не дорадчого (як радник), а цілком реального голосу. Отже, він може активніше впливати на управління юридичною фірмою.
З іншого ж боку, його голос під час прийняття серйозних рішень, особливо в спірних ситуаціях, ще досить слабкий, в порівнянні з голосом повноправного партнера. Говорячи простіше, по-справжньому впливати на менеджмент всередині компанії він поки не може, і серйозним гравцем в цьому сенсі ще не є.
2. Крім того, асоційований партнер отримує тільки фіксований оклад і відсоток від успішно реалізованих ним проектів. В той час як повноправний партнер має можливість брати участь у розподілі прибутку і отримувати свою «частку від загального пирога».
В той же час, грамотне управління юридичною фірмою обов'язково ґрунтується на індивідуальному підході до визначення розміру заробітної плати. Наприклад, нерідко за фахівцем, який прийшов на посаду асоційованого партнера з іншої компанії, деякий час зберігається досить істотна зарплата, оскільки він ще не встиг напрацювати свій клієнтський багаж. Призначення фіксованої винагороди дозволяє такому партнеру отримати кошти для існування і стимул для подальшого розвитку на благо компанії.
Як швидко можна стати асоційованим партнером?
Відповідь на це питання в кожному конкретному випадку індивідуальна. Для прогресивних власників юридичного бізнесу і повноправних партнерів колосальне значення має те, наскільки фахівець прагне кар'єрного зростання. А отже від цілеспрямованості, здорової наполегливості і вкладу в загальну справу багато в чому залежить те, скільки часу знадобиться стажисту або помічнику, щоб пройти шлях до асоційованого, а потім і повноправного партнера.
Якщо говорити про цифри, то в більшості випадків управління юридичною фірмою будується на тому, що:
- вчорашній студент може розраховувати на асоційоване партнерство вже через 3-5 років роботи;
- досвідчений юрист, що перейшов в фірму з іншої компанії, може одразу отримати статус асоційованого партнера з метою його більш швидкої адаптації до роботи в нових умовах.
Шлях же від асоційованого партнера до повноправного займає за різними оцінками від 6 місяців до 2 років (нерідко однією з умов для зміни статусу стає успішне проходження атестації).
Навіщо юридичним компаніям потрібні асоційовані партнери?
Дати однозначну відповідь на це питання досить складно.
В одних компаніях (найчастіше головною метою їх існування є отримання швидкого прибутку) посада асоційованого партнера - це така собі кістка, яку кидають юристу, бажаючи утримати його в фірмі. Якийсь час такий партнер задовольняється своїм становищем, він може навіть радіти отриманню нового статусу. Але з часом йому набридає дивитися, як вершки знімають інші, і поступово якість його роботи погіршується, або він зовсім залишає компанію.
Ефективним кадрове управління юридичною фірмою можна назвати лише тоді, коли статус асоційованого партнера свідомим кроком на шляху до повноцінного партнерства. У таких компаніях керівництво пильно стежить за кар'єрними амбіціями своїх співробітників і відсіває всіх тих, хто не прагне до власного росту і готовий до пенсії просидіти в одному кабінеті за принципом «аби не чіпали».
Головна перевірка для асоційованого партнера в такому випадку полягатиме аж ніяк не в оцінці його професійних знань і навичок - він апріорі повинен ними володіти, щоб отримати цей статус. Набагато важливіше отримати відповіді на наступні питання:
- чи добре асоційований партнер розуміє, що таке якісне управління юридичною фірмою?
- наскільки він готовий зануритися в роботу бізнесу?
- чи здатний він здійснювати ефективний менеджмент та приносити компанії прибуток?
Щоб пересічні юристи були зацікавлені в асоційованому партнерство, потрібно розробити:
по-перше, чіткі фінансові, правові та моральні критерії, яким повинен відповідати фахівець для здобуття цього статусу;
по-друге, єдині посадові обов'язки і порядок визначення винагороди асоційованого партнера;
по-третє, конкретні часові рамки перебування в даному статусі для отримання можливості пройти атестацію на повноцінне партнерство.
І пам'ятайте, що управління юридичною фірмою дасть відмінні результати тільки в тому випадку, якщо кожен співробітник, з одного боку, буде відчувати себе потрібним компанії, а з іншого - відчуватиме стимул не зупинятися на досягнутому і завжди йти вперед.
Матеріали за темою
Адвокатам облаштують свої пункти незламності
30.11.2022
Юридичний ринок сьогодні проходить найбільш тяжке випробування за часів незалежності України
15.09.2022
То густо, то пусто: як війна вплинула на юрисконсультів українських підприємств - дослідження
06.05.2022
Юридичний ринок уже не буде колишнім: поглинання як квиток на трамвай, і ціна на адвоката-нейрохірурга
в„–38 (1544), 18.09—24.09.2021
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!