Депутатам знову не вистачило голосів для прийняття закону про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг. Проект направили на повторне друге читання.
Після суперечок щодо норм законопроекту №2966д “Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг” депутати погодились направити його на повторне друге читання.
Зауважимо, передбачається, що проект набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, за винятком положень про внески на регулювання, мова про які піде пізніше. Ці норми набирають чинності з 1 січня 2017 р.
Також за проектом Кабмін має внести на розгляд ВР законопроект про енергетичного омбудсмена.
Загальні положення
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг є постійно діючим незалежним державним колегіальним органом, метою діяльності якого є державне регулювання, моніторинг та контроль діяльності суб’єктів господарювання у сферах енергетики та комунальних послуг.
Комісія здійснює державне регулювання шляхом:
1) нормативно-правового регулювання у випадках, коли відповідні повноваження надані Комісії законом;
2) ліцензування діяльності у сферах енергетики та комунальних послуг;
3) формування цінової і тарифної політики у сферах енергетики та комунальних послуг та реалізація її у випадках, коли відповідні повноваження надані Комісії законом;
4) здійснення державного контролю та застосування заходів впливу;
5) використання інших засобів, передбачених законом.
Кадри
До Голови та членів Комісії, які перебувають на посаді станом на дату набрання чинності цим проектом, Президентом України застосовується ротація, згідно з якою члени Регулятора підлягають звільненню у такі строки - три члени Регулятора - не пізніше 6 місяців з дати набрання чинності цим Законом, та ще по два члени Регулятора - не пізніше 12 місяців та 18 місяців з дати набрання чинності цим Законом відповідно.
Відповідний план ротації з поіменним списком затверджується Президентом України.
Головою або членом Регулятора може бути громадянин України, який має повну вищу освіту (технічну, юридичну або економічну), високі професійні та моральні якості, досвід роботи у сферах енергетики або комунальних послуг не менше двох років, а також на керівних посадах не менше двох років, володіє державною мовою, має освітній і професійний рівень та стан здоров’я, необхідні для виконання своїх посадових обов’язків.
До складу Регулятора входять сім членів, у тому числі Голова.
Призначення на посаду члена Регулятора здійснюється за результатами відкритого конкурсного відбору на зайняття цієї посади. Організацію та проведення відбору здійснює Конкурсна комісія, до складу якої входять: по 2 осіб, які призначаються Президентом та ВР, та одна особа від Кабміну.
Конкурсна комісія подає на розгляд Президента України кандидатури, які отримали найвищий рейтинг і пройшли передбачену Законом перевірку, загальним списком у кількості з розрахунку дві особи на одну посаду.
Протягом двох років з дня припинення повноважень члена Регулятора особа не має права мати трудові або інші договірні відносини з будь-яким суб’єктом господарювання, що провадить діяльність у сферах енергетики та/або комунальних послуг.
Внески на регулювання
Проектом передбачено сплату внесків на регулювання, платниками яких є суб’єкти господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг.
Базою нарахування внеску на регулювання є чистий дохід платників внеску на регулювання від діяльності, що регулюється Регулятором, за звітний квартал. Ставка внеску визначається Регулятором щорічно шляхом ділення планового обсягу потреб у фінансуванні Регулятора на чистий дохід платників внеску на регулювання від діяльності, що регулюється Регулятором, за попередній рік.
Ставка внеску не може перевищувати 0,1 % чистого доходу платника внеску на регулювання від діяльності у сферах енергетики та комунальних послуг за попередній квартал.
У разі несплати внеску на регулювання або сплати його не в повному обсязі протягом кварталу, наступного за звітним, Регулятор приймає рішення про накладення на платника внеску штрафу у розмірі 5 відсотків несплаченої суми внеску на регулювання.
Матеріали за темою
Чи можна відключити від електроенергії члена товариства з боргом за внесками, скаже ОП КЦС
28.12.2023
ДБР завітала з обшуками до столичних ТЕЦ
27.10.2023
ВАКС учергове закрив справу Роттердам+
09.10.2023
Техніку для НСРД ліцензуватимуть по-новому
18.09.2023
Скасовано аукціони з продажу нафти і газу
27.03.2023
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!