Сьогодні парламент підтримав за основу проект закону про фінансову реструктуризацію, який, за очікуваннями, сприятиме відновленню господарської діяльності боржників, які перебувають у критичному фінансовому стані, шляхом реструктуризації їх заборгованості та/або їх господарської діяльності.
Відповідний законопроект №3555 “Про фінансову реструктуризацію” сьогодні підтримали 229 народних депутатів. Очікується, що документ у разі його схвалення в цілому набирає чинності за 3 місяці з дня опублікування та втрачає чинність через 3 роки.
Процедура фінансової реструктуризації застосовується до реструктуризації господарської діяльності та активів боржника, в тому числі таких, що розташовані за межами території України, і до будь-якої заборгованості боржника, включаючи заборгованість, що виникла на підставі договорів, які регулюються іноземним законодавством.
Боржник має право на участь у процедурі фінансової реструктуризації у разі, коли він перебуває у критичному фінансовому стані, а його господарська діяльність може бути визнана перспективною. Діяльність боржника визнається потенційно перспективною, якщо залучені кредитори підписали згоду на реструктуризацію. Перспективність господарської діяльності боржника підтверджується звітом про проведення огляду господарської діяльності.
Боржник не має права подавати заяву про реструктуризацію протягом одного року після початку проведення процедури фінансової реструктуризації за його попередньою заявою. Якщо заяву про реструктуризацію подають кілька боржників, що є пов’язаними особами і мають хоча б одного спільного кредитора — фінансову установу, то процедура фінансової реструктуризації може проводитися разом за виконання таких умов:
- окрема згода на реструктуризацію повинна бути надана стосовно кожного боржника;
- кожен боржник розглядатиметься окремо для цілей проведення реструктуризації його заборгованості та господарської діяльності;
- ініціюючі сторони повинні письмово погодити спільне проведення процедури фінансової реструктуризації.
Проектом також передбачено функціонування спостережної ради, яка є координаційним органом з питань організації та проведення процедури фінансової реструктуризації. Рада складається з п’яти осіб — два представникам Нацбанку, по одному представнику від Мінфіну, Мінекономрозвитку та Мін'юсту, які беруть участь у її роботі на громадських засадах.
До повноважень спостережної ради належить:
1) створення та формування персонального складу секретаріату, здійснення контролю за його діяльністю секретаріату;
Секретаріат створюється спостережною радаю та здійснює організаційне, адміністративне забезпечення процедури фінансової реструктуризації.
2) створення та формування персонального складу арбітражного комітету;
3) затвердження та внесення змін до арбітражного регламенту тощо.
Процедура добровільної фінансової реструктуризації проводиться без звернення до суду шляхом переговорів між боржником, фінансовими установами та іншими залученими кредиторами щодо реструктуризації фінансових зобов’язань перед такими кредиторами в порядку, передбаченому законом. У разі коли у процедурі добровільної фінансової реструктуризації виникає спір, залучений кредитор має право звернутися для його вирішення до арбітражу шляхом подання повідомлення про спір.
Процедура досудової санації проводиться відповідно до статті 6 Закону “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом. Боржник має право ініціювати проведення процедури досудової санації у будь-який час після початку проведення процедури добровільної фінансової реструктуризації.
Проект також передбачає доповнення Господарського процесуального кодексу наступними положеннями (зауважимо, вони діятимуть лише на період дії Закону про фінансову реструктуризацію).
Зокрема, передбачається, що справи щодо досудової санації до порушення провадження у справі про банкрутство боржника відповідно до статті 6 “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” у разі, якщо такий боржник бере участь у процедурі фінансової реструктуризації відповідно до Закону “Про фінансову реструктуризацію”, розглядаються Київським апеляційним господарським судом як судом першої інстанції.
Рішення у цих справах набирають чинності з моменту їх ухвалення та можуть бути оскаржені до Вищого господарського суду України. Рішення ВГСУ щодо перегляду таких справ є остаточними і оскарженню не підлягають.
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!