Рішення про встановлення рівня терористичної загрози, строк та район дії приймає керівник Антитерористичного центру
Залежно від наявної інформації про загрозу вчинення або вчинення терористичного акту встановлюються такі рівні терористичних загроз: “сірий (можлива загроза)”, “синій (потенційна загроза)“, "жовтий (імовірна загроза)”, “червоний (реальна загроза)”.
Це передбачено постановою Кабміну від 18 лютого 2016 р. №92, якою затверджено Положення про єдину державну систему запобігання, реагування і припинення терористичних актів, мінімізації їх наслідків.
Постановою Уряд визначив механізм функціонування єдиної державної системи запобігання, реагування і припинення терористичних актів. Система складається з координаційних груп Антитерористичного центру при регіональних органах СБУ та їх штабів, підрозділів суб’єктів боротьби з тероризмом.
Вищевказані рівні терористичних загроз розшифровуються наступним чином:
“сірий (можлива загроза)” — за наявності факторів (умов), що сприяють вчиненню терористичного акту;
“синій (потенційна загроза)” — за наявності інформації, що потребує підтвердження, про підготовку до вчинення терористичного акту;
“жовтий (імовірна загроза)” — за наявності достовірної (підтвердженої) інформації про підготовку до вчинення терористичного акту;
“червоний (реальна загроза)” — у разі вчинення терористичного акту.
Рівень терористичної загрози тимчасово встановлюється для усіх або окремих суб’єктів боротьби з тероризмом та діє на всій території України, в окремих її місцевостях або на об’єктах можливих терористичних посягань. Рішення про встановлення, зміну, скасування рівня терористичної загрози, строк та район дії рівня приймає керівник Антитерористичного центру за письмовим дозволом Голови СБУ. Про прийняте рішення він негайно інформує Президента України. Відповідне рішення оприлюднюється через ЗМІ.
Відповідно до встановленого рівня терористичної загрози здійснюються такі заходи:
1) у разі встановлення рівня терористичної загрози “сірий”:
- усуваються та мінімізуються дії факторів, що сприяють виникненню та поширенню тероризму;
- підвищується рівень інформованості суспільства про небезпеку та масштаби тероризму;
- формується громадська думка з метою сприяння державній політиці у сфері боротьби з тероризмом;
2) у разі встановлення рівня терористичної загрози “синій”:
- перевіряється інформація про можливість вчинення терористичного акту;
- Антитерористичному центру надається інформація про об’єкти можливих терористичних посягань;
- здійснюються запобіжні, режимні, організаційні та роз’яснювальні заходи;
- посилюються охоронні заходи у місцях масового перебування людей;
- перевіряється готовність сил та засобів до реагування на вчинення терористичного акту та ліквідації його наслідків;
- посилюються охоронні заходи на об’єктах можливих терористичних посягань.
3) у разі встановлення рівня терористичної загрози “жовтий” здійснюються заходи, визначені для рівня терористичної загрози “синій", а також:
- здійснюється постійний контроль за розвитком подій, пов’язаних із загрозою вчинення терористичного акту;
- оцінюються можливості закладів охорони здоров’я та суб’єктів забезпечення цивільного захисту до реагування на терористичний акт;
- посилюється охорона і перепускний режим на об’єктах можливих терористичних посягань;
- здійснюється пошук вибухових пристроїв та зброї на об’єктах можливих терористичних посягань;
- інформується населення про порядок поводження у разі загрози вчинення та вчинення терористичного акту.
4) у разі встановлення рівня терористичної загрози “червоний (реальна загроза)” здійснюються заходи, визначені для двох попередніх рівнів, а також:
- здійснюються заходи з мінімізації та ліквідації наслідків терористичного акту;
- здійснюється евакуація з місць можливих терористичних посягань населення, якщо виникає загроза його життю або здоров’ю;
- розгортаються пункти тимчасового розміщення людей, евакуйованих з місця вчинення терористичного акту, забезпечують їх їжею, одягом.
Матеріали за темою
Правоохоронні органи озброять новим інструментом тиску на законний бізнес — проект КМУ
в„–39 (1545), 25.09—01.10.2021
Терористами зватимуть усіх, хто працює разом із засудженим
в„–36 (1542), 04.09—10.09.2021
Неонацистку засудили довічно, чи не довівши її участі в жодному злочині
в„–35 (1541), 25.08—03.09.2021
Для санкцій достатньо буде підозр у сприянні тероризму — проект
в„–11 (1517), 13.03—19.03.2021
Свобода слова поширюється на оцінку діяльності терористів, якщо не містить закликів до насильства — ЄСПЛ
в„–30 (1432), 03.08—09.08.2019
Уподобання в соцмережі — не доказ екстремісткої діяльності
в„–40 (1390), 06.10—12.10.2108
В Каннах заборонили приходити на пляж з великим багажем
в„–33 (1279), 06.08—12.08.2016
КС ФРН указав на недоліки закону щодо стеження за терористами
в„–18 (1264), 01.05—13.05.2016
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!