Митарям можуть повернути право знімати кошти на свій розсуд
Асоціація «Український Кредитно-Банківський Союз» на основі аналізу податкових ініціатив, які розглядаються в Уряді, вважає, що запропоноване наповнення держбюджету шляхом суттєвого посилення фіскального тиску та розширення прав податкових органів загрожує розвитку підприємництва в Україні.
Окремі нововведення, запропоновані в проекті «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо подальшого удосконалення адміністрування податків та зборів», створюють широке підгрунтя для зловживань і знищення будь-якого бізнесу, переконані в Асоціації.
Зокрема, зміни передбачають посилення фіскального тиску на платників податків через реанімацію безакцептного списання коштів. Передбачається надання керівнику органу Державної податкової служби права самостійно приймати рішення про стягнення коштів з банківських рахунків платника податків та про погашення всієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває в податковій заставі, без звернення до суду.
Також пропонується надати право податковим органам та державним виконавцям без рішення суду, лише за власною постановою чи рішенням, вимагати від банків негайного й безумовного списання коштів з банківських рахунків юридичних чи фізичних осіб.
На думку експертів УКБС, це неприпустима процедура погашення заборгованості, оскільки рішення про списання коштів приймається керівником державного органу одноосібно, що створює підгрунтя для виникнення корупційних чинників та може призвести як до зловживань, так і до повної зупинки діяльності будь-якого підприємства. Така процедура раніше вже була оскаржена УКБС та скасована судом.
Крім того, іншим важелем тиску на бізнес є запропоноване в проекті право митарів визначати суми податкових та грошових зобов’язань платників податків, виходячи з реально здійснених ними правочинів та їх економічної суті, зазначають фахівці. Також вони звертають увагу на право застосовувати за несвоєчасну сплату податку при операціях із цінними паперами дискримінаційні штрафи (100% податку) порівняно зі штрафами за прострочення платежу при інших грошових зобов’язаннях (10 та 20% залежно від часу прострочення) тощо.
«Посилення фіскального тиску, непродумана зміна порядку розрахунку та сплати окремих податків замість очікування наповнення бюджету призведе до вимивання оборотних коштів суб’єктів господарювання, падіння обсягів виробництва та зменшення податкової бази й розмірів податків, що сплачуються до бюджету», — переконана генеральний директор УКБС Галина Оліфер. Крім цього, в Асоціації відзначають, що часті зміни податкового законодавства суттєво погіршують реноме України, внаслідок чого в міжнародних рейтингах легкості ведення бізнесу та сплати податків наша держава стабільно займає низькі місця.
Матеріали за темою
Коментарі
Той хто платить вчасно - на того не буде ніякого "тиску". А так, підприємство якщо маючи мільйони на рахунках, але має мало майна (яке може бути взято у заставу, пшик) не платить податки, то…
Як першим, якщо я вже написав, а його не видно. Удаляєте?!