Справи щодо оскарження актів, дії чи бездіяльності Верховної Ради, Президента, Вищої ради юстиції та Вищої кваліфікаційної комісії суддів наразі розглядаються у Вищому адмінсуді. Депутати ж запропонували передати їх до Окружного адмінсуду Києва. Однак ініціатива отримала негативний висновок від одного з комітетів ВР.
Так, Комітет з питань правової політики та правосуддя рекомендував Верховній Раді направити на доопрацювання законопроект №1458 про внесення змін до Кодексу адміністративного судочинства України щодо вдосконалення адміністративного судочинства.
Як повідомили "ЗіБ" у ВР, члени Комітету зазначили, що Конституція України не передбачає можливості оскарження в апеляційному і касаційному порядку усіх без винятку судових рішень, ухвалених у порядку розгляду справи у суді першої інстанції, та допускає можливість регулювання вказаного питання на законодавчому рівні. Наведені вимоги стосуються також справ, що розглядаються в порядку адміністративного судочинства.
Таким чином, відповідно до п.8 ч.3 ст. 129 Конституції України законом може бути визначено окремі категорії адміністративних справ, у яких не передбачено касаційне оскарження рішення суду.
Водночас члени Комітету звернули увагу на те, що пропозиція законопроекту щодо виключення статті 171-1 КАСУ ("Особливості провадження у справах щодо оскарження актів, дій чи бездіяльності ВР, Президента, ВРЮ, ВККСУ") може спричинити прогалину в законодавстві через відсутність юридичних норм, що регулюватимуть суспільні відносини у сфері особливостей провадження у відповідних справах.
Окрім того, у членів Комітету також викликали заперечення запропоновані законопроектом зміни щодо інстанційної підсудності розгляду адміністративних справ з приводу оскарження, рішень, дій чи бездіяльності Центральної виборчої комісій, крім справ щодо встановлення результатів виборів та всеукраїнського референдуму, а саме віднесення підвідомчості таких справ до окружного адміністративного суду територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ. У зв'язку зі стислим строком виборчого процесу чинними положеннями КАСУ встановлено порядок розгляду справ, який є необхідним для швидкого ухвалення судового рішення та набрання ним законної сили, зазначили в комітеті.
Матеріали за темою
Повноваження керівника апарату суду, надсилання рішення в ЄСІТС та інші висновки в огляді КАС
26.03.2024
Коли не суддя не може оскаржити рішення ВРП про закриття дисциплінарного провадження — ВП ВС
23.01.2024
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!