Представляємо огляд найважливіших правових тем тижня, про які можна прочитати в новому випуску газети «Закон і Бізнес» N 22 (1216). 30 травня - 5 червня 2015 р.
Судова влада Робоча група з питань правосуддя продовжує вносити пропозиції щодо конституційного реформування царини Феміди. Цього разу експерти торкнулися чи не найболючішого питання — фінансування судової системи. Виявилося, що поточний стан справ багатьом фахівцям не подобається. А неефективність розподілу фінансів та невідповідність потреб судової системи грошовому забезпеченню виникли, за твердженнями окремих членів робочої групи, через некомпетентні дії Державної судової адміністрації. Докладніше у матеріалі “Хмари над ДСАУ”. Розгляд справ в адміністративних судах часто відбувається під пильним оком громадськості, політиків і журналістів. Особливо увагу «сторонніх» відчувають володарі мантій Окружного адміністративного суду м.Києва. Голова цієї установи Павло ВОВК запросив представників спеціалізованих ЗМІ, аби обговорити останні законодавчі зміни, перспективи судової реформи. Журналісти цікавилися, якими були наслідки обшуку, проведеного в ОАСК представниками правоохоронних органів 3 місяці тому. Запитували й про резонансні та «конфліктні» справи. У разі прийняття нової редакції закону «Про державну службу», відповідно до якого помічників судді позбавлять статусу державного службовця, виникне чимало проблем, пов’язаних з порушенням їхніх законних прав та інтересів. На цьому наголошується у відкритому зверненні ініціативної групи помічників суддів Вищого адміністративного суду. Про це читайте у статті "Держслужба не для всіх". ДАІ Конституційний Суд розтлумачив, чи може накладатися адміністративне стягнення безпосередньо на місці вчинення правопорушення. Адже в судовій практиці зустрічається різне розуміння такої можливості під час оскарження відповідних постанов. Про це читайте у матеріалі “Штраф за місцем чи на місці?”. Мітинги Представники адмін’юстиції ратують за законодавче врегулювання питання організації та проведення мирних зібрань. На їхню думку, це врятує суддів від безпідставного кримінального переслідування й неоднакової практики. Громадськість проти обмеження законом конституційного права на мирні зібрання, а парламент продемонстрував свою неспроможність прийняти відповідний акт. Детальніше у статті “Демонстрації без законодавчої регуляції”. Адвокатура Згідно із законодавством адвокат не може працювати без офіційного робочого місця, яке є визначальним у його відносинах з органами професійного самоврядування. Події в Криму та на сході України заблокували роботу деяких органів. З наслідками розбиралися на останньому засіданні Вищої кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури, що проходило 28 травня в Києві. Докладніше - “Адреса — не дім і не вулиця…”. Судова практика У разі ухилення від громадських робіт невідбутий строк може бути замінено штрафом або адміністративним арештом. Подібна заміна застосовується за умови, що санкція статті, за якою на порушника накладено адміністративне стягнення, передбачає таку можливість. Розмір штрафу в цьому випадку визначається із розрахунку: 4 год. невідбутих громадських робіт дорівнюють одному неоподатковуваному мінімуму доходів громадян. Детальніше про це у матеріалі "Ціна неробства" Ольги Костенко, голови Бахмацького районного суду Чернігівської області. У цьому мінливому правовому полі застосування кримінальних процесуальних норм інколи супроводжується нерозумінням їх суті та ідеології. Правозастосовчі органи здебільшого тлумачать нормативні приписи без урахування визначальних парадигм цього процесу. Останнім часом збільшилася кількість «претензій» з боку прокуратури до представників суддівського корпусу. При цьому проведення процедури повідомлення про підозру судді в низці випадків не відповідає чинному Кримінальному процесуальному кодексу. З цим питанням у статті "Підозра в процесі" розмірковували Юрій Сухов, адвокат, к.ю.н., та Петро Андрушко, член Науково-консультативних рад при ВС та ВСС, завідувач кафедри кримінального права та кримінології КНУ ім.Т.Шевченка, к.ю.н. Конституція Робота над процесом децентралізації має розпочатись із визначення, яку модель місцевого самоврядування ми хочемо бачити у своїй країні. Розуміння основоположних принципів новацій відкриє шлях до внесення саме тих змін, які по-справжньому гарантуватимуть права місцевих громад. При цьому державна влада має суттєво розширити повноваження місцевих органів та перестати бачити в них своїх конкурентів. Детальніше - у статті "Області розширених можливостей" Олександра Батанова, д.ю.н., професора, старшого наукового співробітника Інституту держави і права ім. В.М.Корецького НАН України, члена Конституційної комісії. Корупція Процедура суспільного звинувачення ризикує перетворитися на механізм зведення особових рахунків або усунення політичних конкурентів. Адже запис розмови про хабар може бути вирваний з контексту, а громадяни отримують можливість поквапити слідчі органи. Про це читайте у матеріалі "Зловживаючи хабарами".
Матеріали за темою
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!