Лідери G20 домовилися не девальвувати валюту на шкоду іншим
Очільники країн «великої двадцятки» прийняли на зустрічі в Сеулі підсумкову декларацію саміту, де заявили про неприпустимість конкурентної девальвації валют.
Щоправда, прямих заборон установлено не було. Таким чином, принаймні до наступного року валютний мир триматиметься на слові політиків.
«Потрібно уникати односторонніх дій, які можуть розвивати надмірні ризики. У документі така позиція позначена. Відносно валютних воєн є вказівка, що потрібно уникати штучної девальвації», — відзначив помічник президента РФ Аркадій Дворкович.
Документ не містить прямих указівок про заходи проти підтримання низьких валютних курсів. Очікується, що це питання розглядатиметься в рамках набору індикаторів і оцінки їх досягнень упродовж наступного року.
Під час обговорення окремі лідери згадували про те, що односторонні дії стосовно грошового накачування можуть призвести до суттєвого підвищення ризиків, пов’язаних з ринками капіталів, особливо в країнах, котрі швидко розвиваються.
Очільники країн «великої двадцятки» провели на саміті в Сеулі екстрені переговори щодо боргової кризи в Ірландії, котра спричинила зростання дохідності за держпаперами країни до рекордних позначок і послабила позиції євро на валютному ринку. Також вони приділили тривалий час обговоренню боргових проблем в Європі. Все підготовлено для будь-якого роду прохань про підтримку з боку обтяжених боргами країн Євросоюзу, заявила Ангела Меркель.
При цьому, за словами міністра фінансів Німеччини Вольфганга Шойбле, кожна з країн ЄС повинна самостійно вирішувати, чи звертатися їй по фінансову допомогу.
До посиленої уваги щодо боргових проблем Європи призвела негативна динамі¬ка на борговому ринку регіону, де останнім часом поміт¬но збільшується дохідність держоблігацій обтяжених боргами країн ЄС, включаючи Ірландію, а також Грецію та Іспанію.
Лідери країн «великої двадцятки» також підтримали ініціативу Південної Кореї стосовно глобальної фінансової безпеки, оскільки масові припливи і вивезення спекулятивних коштів з країн з економіками, що зростають, створюють чинники нестабільності для економічного розвитку.
«В МВФ з’явилися два нові інструменти, які більшою мірою задовольняють потреби країн, що за¬знають проблем, і викликають у них менше занепокоєн¬ня з приводу того, що звернення до МВФ може зумовити додаткові ризики», — сказав А.Дворкович.
Корейські пропозиції припускають створення сис¬теми фінансових механізмів, що дозволяють оперативно забезпечити доступ до фінансових ресурсів у разі виникнення кризи чи появи її ознак. В основі системи — механізми і ресурси МВФ. Так, пропонується посилити інструмент гнучкої кредитної лінії для країн із сильною економікою і створити новий інструмент запобіжної кредитної лінії для достатньо «сильних» країн, котрі за¬знають економічних труднощів.
Обидва інструменти не припускають як умову видачі кредиту висунення позичальникові будь-яких вимог у сфері економічної політики, яку він проводить.
Третій елемент систе¬ми — глобальний стабілізаційний механізм — припускає комплекс інструментів, доступних у разі нової фінансової кризи.
Лідери країн «великої двадцятки» схвалили ідею перегляду формули розподілу квот МВФ до 2013 року, і до 2014 року можливе здійснення нового раунду самого перерозподілу квот, який дозволить вирішити проблему на багато років.
Низка країн — членів МВФ, зокрема Росія, вимагають перерозподілу квот (частки участі в капіталі) в МВФ від розвинених країн до тих, що розвиваються.
На думку Москви, при визначенні частки тієї чи іншої економіки в цій міжнародній організації як основний критерій треба використовувати обсяг ВВП.
Наступний саміт лідерів країн «великої двадцяти» відбудеться у 2011 році у Франції, а у 2012 році — в Мексиці, зазначається в де¬кларації за підсумками зустрічі.
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!