Закон і Бізнес


Хто «живе за рахунок» Президента України...


Власть и закон, №44 (668) 30.10—05.11.2004
1987

Прес-служба Рахункової палати продовжує інформувати громадськість про результати перевірки використання бюджетних коштів Державним управлінням справами у 2003 році за бюджетними програмами: «Організаційне, інформаційно-аналітичне та матеріально-технічне забезпечення діяльності Адміністрації Президента України»; «Обслуговування діяльності Президента України»; «Фінансова підтримка санаторно-курортних закладів Державного управління справами» (початок див. у «ЗіБ» №43).


Прес-служба Рахункової палати продовжує інформувати громадськість про результати перевірки використання бюджетних коштів Державним управлінням справами у 2003 році за бюджетними програмами: «Організаційне, інформаційно-аналітичне та матеріально-технічне забезпечення діяльності Адміністрації Президента України»; «Обслуговування діяльності Президента України»; «Фінансова підтримка санаторно-курортних закладів Державного управління справами» (початок див. у «ЗіБ» №43).

Державне забезпечення та обслуговування Президента, забезпечення діяльності Адміністрації Президента та ДУС у 2003 році здійснювалося за рахунок бюджетних програм «Організаційне, інформаційно-аналітичне та матеріально-технічне забезпечення діяльності Адміністрації Президента України» та «Обслуговування діяльності Президента України».

Аудиторами встановлено, що виділені за цими програмами кошти використовувалися з порушеннями вимог Бюджетного кодексу, інших законодавчих актів та за відсутності чіткого розмежування напрямів діяльності, пов’язаних із функціонуванням Президента та кожної із зазначених державних структур. Включення до бюджетної програми «Обслуговування діяльності Президента України» всіх видатків на утримання адміністративних та житлових будинків, транспортне обслуговування, забезпечення офіційних заходів призводить до завищення видатків на обслуговування діяльності Президента та відповідного їх заниження на забезпечення діяльності Адміністрації Президента та ДУС.

За рахунок бюджетних коштів Державним управлінням справами здійснюється фінансова підтримка підвідомчих госпрозрахункових підприємств замість одержання відповідних послуг за процедурою держзамовлення, як це передбачає закон «Про поставки продукції для державних потреб», що, у свою чергу, призводить до бюджетних правопорушень.

Так, виділені у 2003 році за бюджетною програмою «Перевезення вищих посадових осіб держави авіаційним транспортом»
14,4 млн грн. спрямовувалися у вигляді субсидій на утримання Державного авіапідприємства «Україна» і не передбачали надання послуг з перевезення. Це призвело до зміни мети бюджетної програми, визначеної законом «Про Державний бюджет України на 2003 рік», та викликало необхідність проведення додаткових витрат на безпосереднє здійснення авіарейсів за рахунок бюджетної програми «Організаційне, інформаційно-аналітичне та матеріально-технічне забезпечення діяльності Адміністрації Президента України» в обсязі
2,1 млн грн. та залучення 2,2 млн грн. коштів Резервного фонду державного бюджету, що є нецільовим використанням бюджетних коштів.

При цьому ДУС проведено оплату літерних авіарейсів, не пов’язаних із перевезенням Президента, що не передбачено чинним законодавством. За рахунок коштів, виділених за бюджетною програмою «Обслуговування діяльності Президента України», відшкодовано 3,7 млн грн. витрат державних підприємств «Гарант-сервіс» та «Укржитлосервіс», які повинні проводитися за рахунок їх власних коштів.

Матеріали перевірки РП свідчать, що під час проведення у 2003 році державних закупівель не забезпечувалась їх прозорість та дотримання конкурентного середовища, конкурсний відбір учасників мав формальний характер. З порушенням вимог чинного законодавства ДУС та підвідомчими йому установами проведено закупівлі на 14,2 млн грн.